En aquest punt de votació aquest matí han tingut feina. Fins i tot s'hi han fet cues. Els taxistes tenen clar que volen pronunciar-se sobre quines mesures necessita el sector per sortir de la crisi. Les opcions són quatre: introduir una jornada més de festa cada 15 dies, descansar un dia més a la setmana, establir torns de matí i tarda i deixar la nit sense restriccions, o bé una regulació horària a través del taxímetre. Però també s'hi pot votar en blanc, perquè alguns taxistes opten per altres opcions que no s'han inclòs en la consulta, com ara limitar la llicència a un sol professional. MIGUEL ÀNGEL IGLESIAS, taxista "Un taxi, un conductor. I retirada de llicències. Està sobreexplotat el tema." Des del Sindicat del Taxi creuen que la millor opció és la regulació horària a través del taxímetre. JOSÉ MARÍA SÁNCHEZ, secretari del Sindicat del Taxi de Catalunya "Todos los vehículos que estén conducidos por una sola persona podrán ser conducidos un máximo de 12 horas flexibles dentro de una franja horaria de 24, y todos los vehículos conducidos por dos personas tendrán limitadas sus horas por taxímetro en 16." Així, segons el Sindicat, s'acabaria amb contractes de més de vuit hores al dia a segons conductors i amb la massificació del doble torn, és a dir, de taxis que treballen matí i tarda. La mesura més votada començarà a aplicar-se en un termini màxim de dos mesos i mig. EDUARD FREIXEDES, president de l'IMT "Estem parlant que el mes de maig en aquesta ciutat aquestes mesures que ara els taxistes estan decidint, seran una realitat als carrers." Els punts de votació han tancat fa uns minuts i ja s'ha iniciat el recompte de la consulta, que ha tingut una participació de vora el 70%. El resultat se sabrà en breu a través del web de l'Institut Metropolità del Taxi."
Durant tot el dia gairebé 10.500 taxistes estaven cridats a votar en la consulta per regular el sector, ajustar l’oferta a la demanda i així fer front a la crisi. Els taxistes podien elegir entre quatre opcions: un dia més de festa cada 15 dies, un dia més de festa a la setmana, regulació horària mitjançant taxímetre o torns rotatius. Finalment han elegit aquesta darrera opció, la dels torns rotatius, per aconseguir descongestionar els carrers de la ciutat de taxis i redistribuir millor la feina.
D’aquesta manera els taxistes han elegit una via que no era la que defensava el Sindicat del Taxi. Des de STAC, consideraven que la millor opció era la regulació horària, perquè permetria que els treballadors poguessin escollir l’horari que volen fer. Aquesta opció, però, no ha convençut la majoria dels taxistes.
El dubte ara és si el resultat obtingut desembocarà ara en protestes, tal com han advertit diverses organitzacions de taxistes. Alguns, fins i tot, no descarten sumar-se a la vaga convocada pels treballadors de metro i autobús de TMB durant el Mobile World Congress, el 27, 28 i 29 de febrer i 1 de març.