L’AMB ampliarà uns tres quilòmetres la xarxa ciclable que connecta Barcelona amb els municipis de l’Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat. La intervenció en l’espai viari començarà aquest juliol i s’espera que estigui enllestida al setembre. Consistirà en implementar un carril bus-bici en l’eix de Laureà Miró i la carretera de Collblanc —l’antiga N340— fins a arribar al carrer de Sants, on ja hi ha un carril de circulació reservat pels autobusos i les bicicletes que arriba fins a la plaça d’Espanya.

En alguns trams, a més, la previsió és crear un carril exclusiu per a bicicletes. Així, en total es generaran 2.200 metres de carril bus-bici en sentit Besòs, 2.050 metres de carril bus-bici en sentit Llobregat, 420 metres de carril exclusiu per a bicicletes i 150 metres de carril exclusiu per autobusos. En tot l’eix, a més, es limitarà la velocitat dels vehicles a 30 km/hora.

Mapa de la intervenció prevista per l’AMB

La bicivia, l’eix ciclable de l’AMB

Aquesta intervenció, que costarà 168.695 euros, representa la implementació d’un tram important de l’anomenada bicivia, un projecte de l’AMB que pretén millorar les connexions en bicicleta dels municipis de l’àrea metropolitana. En aquest sentit, al març del 2019 ja es va inaugurar la connexió en bicicleta entre Barcelona i Esplugues de Llobregat per la B-23, però la connexió en bicicleta de l’àrea metropolitana ha seguit sent una revindicació del col·lectiu ciclista.

La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, ha destacat la col·laboració entre els tres consistoris i l’AMB per tirar endavant el projecte i ha defensat “la importància d’apostar per intervencions que potenciïn el transport públic i els models de transport més sostenibles“.