Escolta aquesta notícia

El flamant Parc de Glòries exhibeix verdor i un espai únic a Barcelona per a l’esbarjo i el passeig. Enmig d’arbrat, zones de joc i d’estada, un vial per a vianants i ciclistes travessa de punta a punta la renovada plaça. Les bicicletes, però, pràcticament no el fan servir i envaeixen altres espais perquè asseguren que no queda clar quin és el seu lloc de pas. L’entitat ciclista BACC lamenta que no s’hagin creat vies ciclistes per fora del parc.

Els vianants critiquen la inseguretat

Una parella que passeja pel Parc de Glòries aquest divendres s’ha sobresaltat en diverses ocasions perquè se’ls han creuat bicicletes a massa velocitat. “M’han tocat i tot! Estem passejant però ara anem amb por que vingui una bicicleta”, assegura l’home. El cas és que els ciclistes circulen per dins del parc fora del vial per on han de pedalar, tot i que aquest no és exclusiu per a ells. Té paviment diferenciat, però els vianants critiquen que no se’ls respecta la prioritat de pas. “No sabíem que això és un carril bici, no ho veiem indicat enlloc”, diu una noia, que ha topat amb un ciclista.

No és un carril bici, és un vial de convivència

I, de fet, no es tracta d’un carril bici sinó d’un vial en el qual han de conviure vianants i ciclistes però sempre amb prioritat per als qui van a peu. Sobre el terreny, hi ha instal·lats tres tipus de senyalitzacions, que passen inadvertides per als ciclistes. N’hi ha de verticals, que indiquen que la circulació de bicis i vehicles de mobilitat personal està autoritzada, pictogrames vermells que identifiquen l’espai d’ús preferent però no exclusiu per als ciclistes, i rajoles del paviment de color diferenciat que reforcen l’espai d’ús preferent.

Des de dies abans de la inauguració del parc, l’Ajuntament ha desplegat informadors per aclarir als ciclistes per on han de circular i donar a conèixer la senyalització de convivència entre vianants i ciclistes. Tot i això, els problemes de circulació persisteixen i els usuaris del parc alerten del perill que suposen. Per la seva banda, l’Ajuntament n’està fent seguiment i n’avaluarà el funcionament, i ja s’ha compartit amb entitats ciclistes per rebre les seves aportacions.

BACC: “La solució eren carrils bici fora del parc”

L’entitat ciclista BACC creu que el desgavell s’ha creat perquè no s’ha apostat per la infraestructura ciclista. “La solució era complexa, però calia apostar per fer un enllaç extern al parc de les diferents vies ciclistes que conflueixen a aquest punt”, lamenta el BACC. Amb la solució d’un itinerari per dins el parc ja veien venir múltiples punts de conflicte amb vianants. I recorden que dins d’un parc la prioritat ha de ser dels vianants.

Comparteix a: