Christian Navarro o el “Quatre Zero Dos del Taxi Ecològic”, com el coneixen els seus companys per l’emissora, fa 13 anys que condueix un taxi per la ciutat. Les jornades acostumen a ser llargues, d’entre 10 i 12 hores assegut al volant, i sempre són imprevisibles. “Cada dia és diferent i et pot passar de tot. Té un punt d’incertesa però alhora també té un punt divertit que evita la monotonia. Un dia pots anar quatre vegades a la plaça de Catalunya i després no tornar-hi més en un mes”.

Entén les carreres de taxi com a petits moments compartits amb persones, tot tipus de persones diferents, que no coneix. “N’hi ha que volen explicar-te problemes, alegries o tristeses. D’altres aprofiten el trajecte de 10 o 15 minuts per desconnectar, per fer feina o mirar el telèfon mòbil”. Amb l’experiència dels anys “fent el taxi” diu que ha desenvolupat un sisè sentit i que “així que entra un nou client al taxi i creua la primera paraula amb tu” ja detecta quin tipus d’acompanyant l’espera.

[vc_section][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”Altres opcions per moure’s per la ciutat” color=”black”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][card btv_post_id=”455513″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][card btv_post_id=”452958″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][card btv_post_id=”451837″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][/vc_section][vc_row][vc_column][vc_separator color=”black”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator color=”black”][/vc_column][/vc_row]

Taxi híbrid de baixes emissions

Ens explica que actualment el 40 % de la flota de taxis de l’àrea metropolitana són vehicles que produeixen emissions baixes de CO2. El 60 % restant quan renovin el seu vehicle dièsel estan obligats, des del gener d’aquest any, a comprar-se un cotxe de baixes emissions. I ell ho té clar. A part de la sostenibilitat del vehicle, pel Christian “conduir un taxi híbrid és una autèntica meravella: consumeix poc, és suau en la conducció, no fa sorolls, no té vibracions, són nets…”, i ho recomana a tothom.

Creu que els taxistes són més que “purs conductors que van d’un punt A a un punt B. Ens cal tenir empatia i ajudar els clients“. I sempre parla d’ells en primera persona: “Són els clients els que em porten a mi per la ciutat, malgrat que siguem nosaltres els que conduïm el taxi”. I li agrada això de no saber mai quina serà la seva destinació següent.