Des d’aquest dimecres els patinets elèctrics tenen vetat l’accés al transport públic i les primeres hores han transcorregut sense incidències. La normalitat ha estat la tònica general a la majoria de les estacions i, de moment, no s’han posat sancions.

Així ho ha confirmat el director general de l’ATM, Pere Torres, al programa ‘Tot es mou’, de TV3. Fins a les 11 h s’han detectat una vintena d’usuaris de patinets que volien accedir al transport públic i que han al·legat que desconeixien la normativa. Se’ls ha convidat a marxar i “han girat cua”, segons Torres. El director de l’ATM ha especificat que “la capacitat de multar hi és des del primer dia”, però apel·la a la responsabilitat de tothom.

Torres també ha confirmat que paral·lelament a la prohibició, s’ha creat un grup de treball, format per l’ATM, les diferents administracions, Bombers i experts de diversos àmbits. L’objectiu: estudiar de quina manera poden tenir cabuda els patinets al transport públic, garantint la seguretat dels usuaris.

Sense incidències a les estacions

Segons ha pogut comprovar un equip de betevé en una de les principals estacions de la ciutat, la del Clot-Aragó, el compliment és generalitzat. Els vigilants de Renfe han detectat al llarg del matí tres persones amb patinet que no sabien que la normativa havia entrat en vigor i que han hagut de recular.

Pel que fa al metro, també s’han detectat alguns passatgers que han entrat amb patinet als combois i els responsables de seguretat els han convidat a sortir de les instal·lacions.

Un dels vigilants de la concorreguda estació de metro de plaça Espanya també ha corroborat el compliment generalitzat, segons apunta l’agència EFE. Des de les set del matí amb prou feines ha vist “un parell de despistats”, quan en un dia normal la xifra de patinets és incomptable.

Divisió d’opinions entre els usuaris

Pel que fa a la resta d’usuaris de transport públic, la prohibició dels patinets ha generat opinions diverses. Alguns creuen que va en contra de la gent que el fa servir cada dia per anar a treballar i d’altres apunten que “van més còmodes” perquè hi ha més espai dins dels trens. Sobre la solució d’habilitar punts d’aparcament a les estacions, la veuen complicada en el cas dels autobusos.