Els comerciants del passeig de Gràcia han carregat contra la política de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, a qui acusen d’“asfixiar” el vehicle privat. El president de l’entitat, Lluís Sans, creu que el consistori “ofega el centre econòmic de la ciutat” i, per això, ha fet “una crida a una política de mobilitat més amable, aprofitant Nadal”. Sans ha fet aquesta demanada durant la presentació de la il·luminació nadalenca d’aquest any al passeig de Gràcia, que s’inspira en l’estel de la Sagrada Família.

El president de l’associació Amics del Passeig de Gràcia és partidari que els que “es desplacen cada dia per feina a Barcelona agafin el transport públic”, per contribuir a reduir la contaminació. Ara bé, creu que aquesta opció no és realista per a les persones “de la primera i la segona corona de Barcelona”, que volen venir a passar “un dia festiu a Barcelona” i que després “no troben alternatives reals” per desplaçar-se i per tornar a casa seva.

En aquest sentit, ha afirmat que a Barcelona hi ha manca de taxis i no entén perquè només l’1 % dels taxis de la ciutat són elèctrics. Ho atribueix al fet que l’administració “no es vol enfrontar al poderós Elite Taxi de Tito Álvarez” i creu que “s’anteposa la ideologia a la gestió”.

La superilla, “il·legal”

Lluís Sans també s’ha referit a la superilla de l’Eixample i creu que es tracta d’una actuació “il·legal”. Afirma que convertir el carrer del Comte Borrell o el del Consell de Cent en una zona verda, només es pot fer si es modifica el Pla General Metropolità. També ha estat molt crític amb les “restriccions d’entrada a la ciutat per la Gran Via” o per la Diagonal.