Aquest cap de setmana han començat els talls de servei, a dos trams de les línies 1 i 2 de metro. L’arribada de la Setmana Santa amb l’habitual davallada de passatge s’aprofita per fer-hi obres. A l’L1, la vermella, els treballs han de servir per millorar l’accessibilitat a l’estació del Clot i el tram entre Glòries i la Sagrera queda fora de servei tot el cap de setmana. A l’L2, la lila, es tanca el tram entre la Pau i Badalona / Pompeu Fabra fins al dilluns 21 d’abril, i en aquest cas l’actuació se centra a les vies.
Les obres a l’L1 volen millorar l’accessibilitat al Clot
En el cas de la línia 1 del metro, el tall afecta aquest cap de setmana, del 12 i 13 d’abril, en què queda fora de servei el tram comprès entre les estacions de La Sagrera i Glòries.

El tall es fa pels treballs que es fan a l’estació del Clot per instal·lar els ascensors que comunicaran el vestíbul amb les andanes. L’execució d’aquests treballs depèn del departament de Territori i Sostenibilitat i l’objectiu final és fer accessible l’intercanviador del Clot a les persones amb mobilitat reduïda. L’obra completa té un pressupost de més de set milions d’euros.
Sis estacions sense servei a l’L2
Pel que fa a la línia 2 del metro, el tall afecta sis parades de metro que es queden sense servei des d’aquest dissabte i fins al Dilluns de Pasqua, 21 d’abril. En concret, els combois no circularan entre les estacions de La Pau i Badalona / Pompeu Fabra.

En aquest cas, s’actuarà a les plataformes de via de dues estacions: Artigues i Sant Adrià, i Pep Ventura. Les obres, a càrrec de TMB i amb un pressupost d’1,7 milions d’euros, serviran per reduir les incidències i millorar el servei.
Resignació entre els usuaris
El tall de servei ha començat sense incidències destacables. A les diferents parades hi ha cartells informatius, però a alguns usuaris els ha agafat per sorpresa. En el cas de la línia vermella, els usuaris agraeixen que l’afectació sigui de només dos dies, però el tall en cap de setmana ha agafat desprevinguts els no habituals. També té afectació en la gent que treballa en dissabte i diumenge.
Malgrat els inconvenients, la majoria ho ha acceptat amb resignació i valora que a la llarga les obres comportaran beneficis.
Cues per agafar el servei de bus llançadora
En els dos talls del servei, TMB recomana la xarxa de metro com l’alternativa de mobilitat més eficient. Però com a complement al metro i als autobusos també s’ha posat en funcionament un servei de llançadora.
En algunes de les parades afectades, com per exemple a Glòries o Sagrera, s’han produït cues i algunes aglomeracions de passatgers per agafar aquest servei de bus llançadora.

La recomanació, el metro com a alternativa
Tot i el servei d’autobús llançadora, TMB recomana com a alternativa la mateixa xarxa de metro.
En el cas de l’L1, a La Sagrera hi ha enllaços amb L’L5, L9 Nord i L10 Nord, mentre que al Clot hi ha l’enllaç amb L2. Al voltant de Clot també hi ha la connexió amb les línies de bus H10, V25, 33, 34, 62 i 192. I a La Sagrera circulen les línies H8, V27, V29, 62, 96, 126 i 191.

Pel que fa a l’L2, a l’estació de La Pau es pot enllaçar amb l’L4 i l’estació de Besòs, des d’on es pot agafar el TRAM que arriba a San Roc i Gorg. A Gorg també hi ha connexió amb l’L10 Nord, mentre que el bus H10 enllaça amb La Pau.
