El Departament de Territori ha iniciat aquest dilluns els treballs previs a les obres de l’estructura interior de la futura estació de l’L9 i l’L10 de la plaça de Maragall, al barri del Congrés i els Indians, que s’inclouen dins el projecte per concloure el tram central d’aquesta línia de metro. Aquests treballs permetran finalitzar l’obra civil de l’estació, que ja té el pou excavat, de 60 metres de profunditat —actualment tapat— i la galeria de connexió amb el túnel.
Les obres disposen d’un pressupost de 6,6 milions d’euros i tenen un termini previst de 13 mesos.
Les obres que han començat inclouen principalment la construcció de forjats, escales i l’estructura metàl·lica per als ascensors. Les primeres actuacions consistiran en la instal·lació de pantalles acústiques i el desviament de serveis afectats. Les obres ocuparan la superfície de la plaça de Maragall.
Com avancen les obres a l’L9?
Segons ha informat Territori, els operaris estan treballant ja en el futur vestíbul i la sortida d’emergència de l’estació de Mandri —el pou, de 75 metres de profunditat, ja està fet— i també en l’excavació del pou de Sarrià, que ja té més del 70 % excavat. A més, Territori iniciarà el mes que ve els treballs a l‘estació de Sanllehy, al barri de la Salut amb frontera a Can Baró.
En paral·lel, estan en marxa els treballs per a la col·locació de la llosa intermèdia del túnel, la que separarà un sentit de l’altre en la circulació dels trens, entre la plaça de Maragall i Lesseps. També s’està actuant en l’àmbit del macropou de la Sagrera, per connectar el tram en servei actual de l’L9/L10 amb el futur tram que entrarà en servei.
La tuneladora del tram central va arribar a l’estació de Mandri el mes passat i en aquests moments s’hi estan fent les tasques de manteniment i posada a punt necessàries abans d’encarar el tram pendent fins a Lesseps, fet que endarrerirà el final de l’excavació del túnel fins al 2030.