Escolta aquesta notícia

Ja han començat les primeres afectacions en la mobilitat per les obres de perllongament de l’L8 dels FGC a tocar de la plaça de Francesc Macià. Des d’aquest diumenge al matí, els operaris han treballat en la senyalització provisional a la calçada per habilitar un carril addicional de baixada a l’avinguda de Josep Tarradellas. D’aquesta manera, es permet tombar pel carrer de Buenos Aires. Per tant, només ha quedat habilitat un dels dos carrils de pujada en aquesta via. L’altre, té el sentit canviat perquè els vehicles puguin girar al carrer de Buenos Aires.

mapa desviaments tall urgell obres L8

Urgell, tallat a partir de la tarda

Al llarg del matí, el trànsit ha estat fluid i el gir al carrer del Comte d’Urgell des de la plaça de Francesc Macià encara s’ha pogut fer. Els operaris han fet mans i mànigues per tenir a punt tota la senyalització de cara a la tarda i poder tallar així el carrer. Per tant, els conductors han de buscar rutes alternatives.

Maldecap pels conductors

Els darrers conductors que han pogut fer el gir cap a Urgell ja han començat a rumiar sobre els nous itineraris que hauran de fer. “Hauré de fer la volta per Villarroel o anar fins a Muntaner i pujar per Aribau”, explica un conductor. També es veuen afectats els que tenen una plaça a l’aparcament del carrer del Comte d’Urgell. “Hauré de sortir per Buenos Aires. Han canviat el pàrquing, han posat semàfors per poder entrar i sortir”. Altres, en canvi, no veuen que sigui un trasbals tan gran: “Rutes alternatives hi ha, perquè aquí hi ha molts carrers. Jo no hi veig cap problema”.

“En diuen ‘Barceobra’, no Barcelona”

El dels taxistes és un altre dels col·lectius més afectats. Un d’ells lamenta que “és complicat” sortejar les obres perquè és una via molt freqüentada. “Intentarem buscar una alternativa”. Alguns, de fet, estan farts de trobar-se obres arreu de la ciutat. “En diuen “Barceobra, no Barcelona”. M’ho ha dit algun client. És a l’estació de Sants, a la plaça de Lesseps… arreu”.

Afectats 18.000 vehicles al dia

La recomanació és que els conductors evitin aquesta zona, perquè els talls i canvis en la mobilitat afectaran uns 18.000 vehicles al dia durant un any. Cal recordar que a l’avinguda Diagonal, entre els carrers de Numància i la plaça de Francesc Macià, només hi ha un carril d’entrada. A més del carril de baixada a Josep Tarradellas, una bona alternativa per als que entren a Barcelona per l’avinguda Diagonal és tombar pel carrer de Numància per arribar fins al carrer de París.