La via Laietana, en espera de la reforma definitiva, en què els vianants guanyaran més espai té, des de l’esclat de la pandèmia, més metres per a les persones que es mouen a peu. Aquesta era la idea del districte de Ciutat Vella quan a finals de maig de l’any passat va pintar de groc i posar pilones al carrer. Un urbanisme tàctic que s’ha fet a molts punts de la ciutat per evitar aglomeracions.

Un carril bici “de facto”

El cas és que els vianants, a qui estava destinat aquest espai, no el fan servir. Sí que ho fan, en canvi, altres vehicles com motos, patinets i, especialment, bicicletes. És, per tant, una mena de carril bici “de facto”.

Potser la intervenció a la via Laietana no és la més encertada perquè no s’ha aconseguit l’ús desitjat.
Jordi Rabassa, regidor de Ciutat Vella

El regidor de Ciutat Vella ha explicat a betevé que ara s’estan replantejant si ho tornen a pintar o si posen alguna altra senyalització.

La reforma pendent de la via Laietana

Arran de la pandèmia, moltes obres s’han posposat a la ciutat. Segons la tinenta d’alcalde, Janet Sanz, farà el possible perquè en cas de la via Laietana no hi hagi reajustament del pressupost. Unes obres que si no hi ha canvis, haurien de començar el tercer trimestre d’aquest any. El projecte preveu ampliar les voreres i eliminar un carril de circulació per sentit en una artèria que perdrà el trànsit privat de pujada.