L’associació Promoció del Transport Públic (PTP) creu que la mobilitat dels ciclistes quedarà “totalment reduïda” amb el segon tall d’obres al carrer del Comte d’Urgell. En una entrevista al betevé directe, Pol Méndez, tècnic de la PTP, ha explicat que aquest tall, que començarà diumenge, 23 de febrer, deixa aquesta zona sense carrils bicis bidireccionals de pujada. Les obres només deixen operatiu un “petit tram” del carril bici a l’altura de Villarroel i en sentit ascendent.
Méndez recorda que el carril bici del carrer de Casanova, que és de pujada, comparteix la calçada amb els cotxes, i el carril de baixada de Villarroel només es farà fins al carrer de París i no es podrà continuar fins a Sant Antoni. “A vegades aquestes alternatives no són prou amples per absorbir tota aquesta demanda”, lamenta Méndez. En canvi, assegura, “al vehicle privat se li dota de suficients alternatives perquè puguin circular els mateixos cotxes que abans”.
Accelerar el carril bus de la B-23
“Aquestes obres no les hem descobertes avui, ja s’havien planificat des de feia anys”, recorda. En aquest sentit, creu que es podrien haver elaborat alternatives “consistents i sòlides“, també pel que fa al transport públic. Aquí, la PTP creu que s’hauria inaugurar “quan abans millor” el carril bus de la B-23 que permetria reduir uns 15 minuts tots els trajectes que venen del Baix Llobregat i de l’AP7, i es convertiria en una alternativa “suficientment bona” al vehicle privat.
