Des que la Direcció General de Trànsit es planteja fer obligatori l’ús del casc per als ciclistes urbans, s’han creuat arguments a favor i en contra d’aquesta mesura. Des del GESOP, han estirat el fil d’aquest debat. Una de les conclusions que s’extreu de l’informe és que la majoria dels ciclistes temen que si la proposta s’arriba a dur a la pràctica, desafavorirà l’ús de la bicicleta. La població general en té una visió diferent, el 45% dels enquestats consideren que l’obligatorietat del casc no repercutirà en la quantitat de ciclistes, i el 37% coincideix amb la preocupació dels usuaris de la bici.

Ciclistes i no ciclistes també difereixen a l’hora de posicionar-se a favor o en contra de l’ús obligatori del casc. El 84% dels usuaris de la bicicleta hi estan en contra, enfront del 67% de la població que ho considera necessari. Els detractors argumenten que aquest col·lectiu no pateix gaires accidents i que els greus es produeixen fora de les zones urbanes. També fan referència a altres capitals del continent on està més estès l’ús de la bicicleta i on no és obligatori portar el casc. Els ciclistes critiquen que darrere de la proposta hi ha la voluntat de reduir els desplaçaments en aquest transport i afavorir el vehicles de motor.

La promoció de l’ús de la bicicleta a la ciutat rep el suport de més el 90% de la població i dels ciclistes. Defensen que és un transport ecològic, saludable i econòmic. Lamenten, però, la inseguretat a l’hora de compartir espai amb vehicles de motor i vianants. És per això que demanen crear i habilitar espais per a la bicicleta i establir criteris de bona conducta.