Els conductors de dos cotxes que circulaven per la ronda del Litoral divendres a la nit van captar amb el telèfon mòbil com un ciclista pedalava al darrere d'un autobús de TMB per aprofitar-ne el rebuf i a la velocitat que això suposa. El van gravar entre la Vila Olímpica i el Poblenou avançant en sentit Besòs. Des del Comitè d'Empresa d'Autobusos de TMB avui els conductors se'n feien creus. JORDI SANTIAGO, conductor de bus i membre del Comitè d'Empresa de TMB "No es muy frecuente y es muy peligroso. Además en las rondas está prohibido circular con la bici. Además del peligro que supone. Por ciudad alguna vez que otra sí que se apoyan o aprovechan de la fuerza del bus y con la inercia tiran." A banda dels ciclistes, els ciclomotors i els camions pesants tampoc no poden circular per les rondes. Evidentment els vianants també ho tenen prohibit tot i que s'han trobat casos de persones caminant pel voral. Segons la Guàrdia Urbana, habitualment són els ciutadans i conductors els que truquen i alerten de la infracció que s'està cometent. També la poden detectar a través del Centre de Control de Càmeres de Trànsit o, "in situ", amb les patrulles de la Unitat de Circulació de la Urbana que vigilen les rondes. En tots els casos s'escorta l'infractor per seguretat i se l'obliga a abandonar la ronda per la sortida més propera. Després se'l denuncia. La multa són 90 euros, 45 si es paga al moment.

Des de la secció sindical d’Autobusos de la UGT, els conductors de TMB aquest matí se’n feien creus. “No és freqüent i és molt perillós”, ha comentat Jordi Santiago Sánchez, conductor de bus i membre del Comitè d’Empresa. Tot i això, aquests treballadors afirmen que per ciutat sí que és habitual que els ciclistes es recolzin al vehicle o s’hi aferrin per agafar embranzida. A banda de les bicicletes, també s’ho troben amb els patinadors. De moment, la Guàrdia Urbana no té constància que s’hagi denunciat el ciclista que divendres passat va ser gravat entre la Vila Olímpica i el Poblenou avançant en sentit Besòs al darrere d’un autobús.

Els ciclomotors, els camions pesants i els vehicles que transporten mercaderies perilloses tampoc no poden circular per les rondes. Segons la policia barcelonina, habitualment són els ciutadans i conductors els que truquen i alerten de la infracció que s’està cometent. També la poden detectar a través del Centre de Control de Càmeres de Trànsit o, “in situ”, amb les patrulles de la Unitat de Circulació de la Urbana que vigilen les rondes. En tots els casos s’escorta l’infractor per seguretat i se l’obliga a abandonar la ronda per la sortida més propera. Després se’l denuncia. La multa són 90 euros, 45 euros si es paga al moment.