Segons CCOO, el PMU deixa de banda el transport públic a la Zona Franca, ja que parla de l’arribada de la Línia 9 de metro i  reconeix que no serà abans que aquest pla deixi de ser vigent el 2018. A més, denuncia que una de les línies d’autobús que arriba al polígon ha perdut un 30% de passatgers perquè ja no arriba a Mercabarna. CCOO explica que aquest fet s’ha produït perquè Mercabarna, participada en un 50% per l’Ajuntament, ha deixat de contribuir a les despeses de la línia a la vegada que construeix un aparcament per a vehicles privats.

Una altra de les “contradiccions” del PMU que remarca CCOO és que aquest preveu una reducció del 30% dels accidents de trànsit, però també preveu un augment del nombre de trajectes amb moto, que el 2013 van tenir el 75% dels accidents greus.

El sindicat ha criticat, a més, que el procés de participació en el Pla de Mobilitat Urbana fos “irregular i complex” i que l’Ajuntament hagi establert que el procés d’exposició pública del pla es faci durant l’estiu, fet que “minva la capacitat de participació democràtica ciutadana”. El procés participatiu estarà obert fins al proper 5 de setembre.