Segons les previsions del RACC, al 2041 Catalunya tindrà 2,37 milions de conductors de més de 65 anys. Això vol dir que un de cada quatre catalans superarà els 65 anys, però a més, també es preveu que un 5% serà major de 85 anys.

També s’assenyala que el 98% dels conductors majors de 65 anys disposen de vehicle propi, motiu pel qual, un de cada tres conductors grans asseguren que no utilitzen mai o gairebé mai el transport públic. Un 20% d’aquest col·lectiu diu que l’utilitza poc.

L’enquesta també posa de manifest que el 30% de conductors majors de 74 anys utilitza el cotxe cada dia per realitzar bona part de les activitats quotidianes. La mitjana del col·lectiu, però, és de 4,4 dies a la setmana. El regulador de velocitat, el navegador, el canvi automàtic i l’ajuda a l’aparcament són els dispositius d’ajuda a la conducció més ben valorats.

El 67% d’ancians conductors manifesten que de forma habitual combinen la conducció per carretera i per ciutat, encara que per ciutat és la que menys prefereixen.

Els canvis més significatius en les pautes de conducció, associats a l’edat, es reflecteixen amb la disminució de la velocitat mitjana i en l’augment de descansos en els desplaçaments de llarga distància. Realitzen cada any uns 7.500 quilòmetres (7.800 quilòmetres/any en homes i 5.500 quilòmetres/any en dones).

El 13,6% d’homes i el 12,1 de dones declaren haver tingut un accident de trànsit com a conductors d’ençà dels 60 anys. De fet, confessen que els senyals de trànsit no són suficients per orientar-se, però tenen previst seguir conduint en els propers cinc anys.

El RACC recomana a l’Administració garantir la mobilitat segura a través del manteniment dels paviments i l’accessibilitat als carrers, que la senyalització sigui senzilla, així com que es promogui la tecnologia eSafety, que ajuda la conducció.

Als conductors grans se’ls recomana que es facin revisions periòdiques, especialment de la vista i l’oïda i que facin descansos cada dues hores de coducció. També recomanen evitar les hores amb poca llum natural, així com agafar el cotxe amb condicions meteorològiques adverses.