El Departament de Medi Ambient de la Generalitat ha presentat el Pla de millora de la qualitat de l’aire a Barcelona i el seu entorn, que vol ajustar-se a les demandes de la UE pel que fa als màxims permesos de diòxid de nitrogen i partícules en suspensió PM10, generades en gran part pel trànsit.

El secretari de Medi Ambient de la Generalitat, Josep Enric Llebot, ha presentat el pla a la Comissió de Territori i Sostenibilitat. Llebot ha dit que la Generalitat podria apostar per un etiquetatge propi dels vehicles perquè “es tracta d’una eina essencial per controlar la qualitat de l’aire”. Si finalment l’Estat no pren mesures, Medi Ambient podria estudiar l’aplicació de l’etiquetatge propi entre febrer i març de 2012. Llebot diu que l’etiquetatge català no entraria en conflicte amb les mesures espanyoles, i ha posat l’exemple de Berlín, on les etiquetes les distribueix el mateix Ajuntament.

Els grups del tripartit anterior (PSC, ICV-EUiA, ERC) han criticat el pla, perquè afirmen que només es basa en la bona voluntat dels ciutadans a l’hora de no agafar els vehicles més contaminants. De la seva banda, el PP qualifica les mesures de “realistes” i es felicita que el nou govern es dediqui més a incentivar que no pas a prohibir.