Aquest és el nou aspecte del carril bus-VAO que uneix Barcelona amb el Vallès, després d'estar tancat al trànsit durant un mes mentre s'hi feien les obres. Els dos carrils han passat a ser-ne un per sentit, és a dir, l'un per entrar a Barcelona i l'altre per sortir-ne. Per separar els dos sentits de la marxa s'hi ha creat un espai central, de poc més de mig metre, amb dues bandes rugoses discontínues. L'altra novetat és que s'amplia l'horari d'ús d'aquesta via. Passarà a estar oberta els 365 dies de l'any les 24 hores del dia, i no pas com fins ara, que obria de sis del matí a deu de la nit. A més la velocitat màxima es rebaixa dels 100 als 90 quilòmetres per hora. Per accedir al carril en sentit Ripollet a la sortida de Barcelona s'hi ha fet una nova entrada. "Aquest és el segon canvi que es fa en aquest carril Bus-Vao des que va entrar en funcionament l'octubre de 2012, fa gairebé dos anys. L'objectiu és que deixi de ser una via infrautilitzada i que augmenti la mobilitat sostenible al país." RAMON ESPADALER, conseller d'Interior "Això permetrà augmentar l'ocupació dels nostres vehicles, a a dia d'avui la mitjana està a 1,4 persones per vehicle. Ambicionem aixecar aquesta xifra, que hi hagi més gent que faci aquest ús compartit del vehicle." Per això el tipus de vehicles que poden circular per la via seran els mateixos que ara: el transport públic, els vehicles amb dues o més persones, les motocicletes i els cotxes per a persones amb mobilitat reduïda i ecològics. Els carrils entraran en funcionament demà, però amb la mirada posada a dilluns, amb l'inici del curs escolar i la normalització del trànsit.
El carril ha estat remodelat per convertir-lo en una via de dos carrils de 3,2 metres cadascun i una franja central rugosa de 60 centímetres. A més, s’ha construït un nou accés al carril en direcció Ripollet, que ha de substituir l’accés de l’avinguda Meridiana. La velocitat màxima permesa del carril serà de 90 quilòmetres per hora.
La remodelació no farà canviar els requisits dels vehicles que podran fer ús d’aquest carril, que ja es van modificar al març de l’any passat. Hi podran passar, doncs, els vehicles de transport públic, els cotxes amb dos o més ocupants, les motos, els vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i els que emeten nivells baixos de CO2.
Els objectius d’aquest canvi són contribuir a la qualitat del medi ambient i fomentar el transport públic i l’alta ocupació dels vehicles. A més, s’espera que la nova mesura contribueixi a incrementar la seguretat viària dels desplaçaments laborals.