Travessar la plaça d'Espanya en bicicleta és sovint tota una aventura que molts ciclistes qualifiquen de la mateixa manera. "Peligroso, peligroso." I és perquè no tenen el seu propi espai. Si no creuen pel mig del trànsit, han de fer-ho pels passos zebra amb els inconvenients que això comporta per als vianants. De fet, fa temps que s'hi intenta posar fil a l'agulla. El govern de Xavier Trias va aprovar el projecte de carril bici interior, entre el carril bus i els cotxes. L'equip d'Ada Colau, però, va optar en primer lloc per fer-lo a tocar de la rotonda, i ara l'opció que pren força és l'exterior, enganxat a la vorera. I de fet, és la que preferirien molts ciclistes. "A mi em sembla bé millor, millor que interior i millor que ara que no hi ha res estaria bé. " "Ahora es complicado hay que cruzar por fuera porqué por dentro es imposible por gran cantidad coches que hay." "Es un poco rollo, si hubiera una solución más cómoda para los ciclistas, adelante!" Ara per ara, però, segons el Bicicleta Club de Catalunya és una solució difícil perquè el carril exterior toparia amb tres parades de bus i una de taxis. Tot i així, ells aposten per aquesta opció. CARLES BENITO, Bicicleta Club de Catalunya "El carril bici exterior creiem que és el més segur perquè està demostrat que és el que funciona a la resta d'Europa. La reforma més desitjada seria la reforma integral amb un carril bici segregat per fora com Francesc Macià, però el projecte actual no permet aquestes reformes i s'hauria de deixar per més endavant." De moment, segons el govern, s'haurà d'esperar com a mínim, fins a 2017.

Actualment, alguns usuaris s’aventuren a circular per la calçada de la plaça d’Espanya envoltats de vehicles motoritzats mentre que hi ha d’altres que prefereixen perdre més temps i pujar a les voreres donant tota la volta a la plaça. Malgrat que la construcció d’un carril bici ja està prevista des del mandat anterior, aquest encara no s’ha fet. La idea inicial era fer-lo circular i interior, però el govern municipal actual ha descartat aquesta opció per motius de seguretat. Segons va afirmar la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, en la darrera Comissió d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, ara es pensa en un carril circular i exterior, a tocar de la vorera.

Per tant, segons els últims plantejaments del consistori, el carril bici s’endarrereix i resta condicionat a la reforma de la plaça d’Espanya que un grup de treball ja està estudiant per tal que es porti a terme el 2017. L’objectiu no és executar un gran canvi urbanístic, sinó donar coherència i endreçar actuacions d’espai públic. Algunes intervencions ja estan previstes com, per exemple, pavimentacions en diferents punts de la plaça o la urbanització de l’extrem del Paral·lel amb la plaça d’Espanya.