Bicicletes i obres conviuen com poden al Paral·lel. La reforma d'aquesta via ha complicat força la circulació per aquesta avinguda. L'antic carril bici, a tocar de la vorera, ha desaparegut, mentre que el tram nou a la calçada central, encara incomplet, no està obert al públic. FERNANDO FARRERO, ciclista "Sempre vaig amb la bici. El que passa és que ara amb les obres has d'anar per la vorera o has d'anar per on van els cotxes amb el perill que vingui un cotxe i se t'endugui per davant." LIDIA BALLARÍN, vianant "Jo ho porto molt malament. Van per les voreres, no tenen cap mirament segons quins ciclistes i, per tant, tan si són voreres amples com voreres estretes has d'anar molt en compte." PEDRO GOMEZ, ciclista "Tienes que ir respetando mucho, no correr, porque claro se te puede cruzar un niño, cualquier persona. Antes tardaba 20 minutos y ahora tardo 30 o 40." I és que les situacions perilloses són diverses. Des de bicis que esquiven peatons, d'altres que transiten per espais minúsculs o a tocar dels cotxes. Actualment hi ha trams que s'han de fer a peu i d'altres per la vorera. JOAN VALLS, portaveu del Bicicleta Club de Catalunya "Tenim senyalitzacions però la gent no les fa seves, no estan col·locades on toca, no estan on les gent les hauria d'esperar i, per tant, tenim un nivell de conflictivitat alt, de nou, per prescripció municipal entre el que són la convivència de vianants i de bicicletes." Mentre les obres estan en marxa, l'Ajuntament recomana agafar les vies alternatives més properes. Es preveu que el nou carril bici entri en funcionament el febrer de l'any que ve, quan s'acabin les obres del Paral·lel.

L’ampliació de les voreres de l’avinguda ha fet desaparèixer l’antic carril bici i el nou s’habilitarà en la zona central de la calçada. En el tram superior de la via, des de la plaça d’Espanya, el carril ja és visible, però de moment no està operatiu. Des del BACC denuncien que no s’ha tingut en compte la bici en el plantejament de les obres. Joan Valls, portaveu de l’entitat, critica la planificació de les obres, perquè “no s’ha pensat en la bici en una via per on passen a diari molts ciclistes”.

Valls posa com a exemple a seguir la remodelació d’una altra avinguda principal en la mobilitat a dues rodes, la de la Diagonal, en què sí que “s’ha tingut en compte en tot moment la mobilitat del ciclista”.

Els ciclistes reconeixen que circular per la vorera posa en risc la seguretat dels vianants, però asseguren que no tenen alternativa davant la desaparició del carril. Els veïns confirmen que hi ha un “problema de convivència”, que diuen ja existia abans, però que amb la desaparició del carril s’ha accentuat.

Per la seva banda, l’Ajuntament afirma que ha instal·lat cartells en què s’informa als ciclistes de les obres, es recomana als ciclistes itineraris alternatius i es prohibeix la circulació en els trams de vorera més estrets. Una informació que des del BACC no veuen suficient perquè asseguren que els cartells no són prou visibles per a l’usuari de la bicicleta.