El carril bici de l'avinguda Meridiana desapareix a l'altura del carrer de Felip II. I no es recupera fins gairebé al carrer de Garcilaso. En total són uns 250 metres de vial en el qual, a hores d'ara, no hi ha un carril exclusiu per a bicicletes. El cert, però, és que aquest senyal indica que la vorera és compartida per a ciclistes i vianants. Tot i això, molts continuen respectant el carril que hi havia pintat fa aproximadament mig any i que ja ocasionava controvèrsia. DEMETRIO HUERTA "Em trobo que està mal fet i mal plantejat que posin un carril bici al mig de la vorera. Pot estar una banda, en una altra, però no totalment al mig." Segons l'Associació de Veïns de la Sagrera, el carril bici es va treure perquè aquest tram de via és molt transitat sobretot en les hores de tornada a casa. Hi ha una sortida de metro, una de Rodalies i dues parades d'autobusos interurbans. SONIA PÉREZ "A vegades venen les bicicletes per aquí al mig, perquè per la dreta no poden passar. Ens hem d'apartar. De vegades no les veus i t'has d'apartar perquè puguin passar." ADRIÀ DORADO "La persona que no vegi la boca del metro, cap a dins que es fica i pot ser perillós tant la persona que va amb bici com per la que puja." BEATRIZ COSCOLIN "Ara ens trobem una mica que hem de ficar-nos entre la gent. Has d'anar amb compte però la gent tampoc és molt comprensiva amb les bicicletes. No ens volen gaire." L'Associació de Veïns de la Sagrera espera que amb la pacificació de l'avinguda Meridiana es pugui reorganitzar la mobilitat d'aquest tram i resoldre la situació actual. Això sí, de moment, a l'altra vorera, el carril bici continua existint.

Fa sis mesos que vianants i ciclistes tenen la mateixa prioritat a l’hora de circular per la vorera de l’avinguda Merdiana entre els carrers de Sant Antoni Maria Claret i de Garcilaso. Així ho indica una senyal vertical que informa que es tracta d’un tram de prioritat compartida per a vianants i ciclistes.

Però molts dels usuaris de la vorera ho desconeixen i això genera controvèrsia. Els vianants es queixen que han d’esquivar les bicicletes i que algunes hi circulen a massa velocitat. I els conductors de les bicicletes es lamenten de no tenir cap espai exclusiu per circular sense haver d’esquivar els vianants.

Fins fa mig any hi havia dibuixat un carril bici, però des de fa uns mesos s’ha eliminat. Precisament, en aquest tram de l’avinguda Meridiana hi ha ubicada la sortida del carrer d’Hondures de l’intercanviador de la Sagrera, on conflueixen les línies 1 i 5 del metro i les línies de Rodalies R3, R4 i R7. I també una parada d’autobús urbà i dues parades més d’autobusos interurbans. Això genera una gran circulació de persones durant tot el dia, sobretot en hora punta.

Segons l’AV Sagrera, la franja horaria més conflictiva és entre les dues i les tres de la tarda. És en aquesta hora quan hi ha més persones fent cua a les dues parades d’autobús interurbà que hi ha a l’avinguda Mediana entre els carrers d’Hondures i de Garcilaso. De fet, hi tenen parada set de les 16 línies d’autobús d’alta prestació que connecten Barcelona amb les comarques del Vallès i Osona. Són l’E1(Barcelona-Sabadell, l’E2 Barcelona-Terrassa, l’E3 Barcelona-Cerdanyola, l’E4 Barcelona-Ripollet, l’E9 Barcelona-Caldes, l’E10 Barcelona-Sentmenat i l’E12 Barcelona-Vic. Segons dades del Departament de Territori i Sostenibilitat, l’any 2015 les línies d’autobús d’alta prestació gairebé van doblar el nombre de viatgers de l’any anterior i van arribar a tenir més de 10 milions d’usuaris.