La tercera fase de la xarxa ortogonal d'autobusos encara no funciona i ja genera controvèrsia. TMB farà modificacions a la Línia H16, que en comptes d'anar pel sud del Parc de la Ciutadella pujarà pel carrer de Sardenya cap a Pujades, amb la Zona Franca com a destinació final. També es crearà un nou eix horitzontal, l'H14, entre Sant Adrià de Besòs i el Paral·lel. Així es vol donar resposta a les queixes dels usuaris d'alguns barris del districte, com el del Parc i la Llacuna. JOAN MANEL GARCIA, AV del Parc "Per anar a Pla de Palau havíem de fer un transbordament i si volíem anar a la Boqueria agafar tres busos. I ara, com que passa per Pujades, ens ha solucionat una part d'aquest problema." Al Front Marítim el problema era similar però en aquest cas amb la Línia 41, que els portava al centre de la ciutat. L'itinerari actual finalitza al cementiri del Poblenou mentre que abans arribava a Diagonal Mar. Els canvis, "a priori", agraden als veïns. SÍLVIA CASORRÁN, Comssió de Mobilitat del Poblenou "La nova H14 i H16 solucionen la mancança que té l'actual H16 per als veïns del Front Marítim. A la vegada, permet que no es dupliqui l'H14 amb la Línia 4 de metro pel carrer de Pujades. I, també, creen noves connexions perquè des del carrer de Pujades es podrà connectar amb el Paral·lel." Des de la Comissió de Mobilitat, però, han lamentat que no se'ls hagi donat l'oportunitat de debatre sobre aquestes transformacions. El mateix opinen des de l'Associació de Veïns de la Vila Olímpica que, a més, consideren que la reestructuració els perjudica. JORDI GIRÓ, AV Vila Olímpica "S'ha de buscar que les línies siguin al més rectes possibles. I, en aquest sentit, els recorreguts que fan aquests dos autobusos no són rectes i, per tant, caldria fer una revisió d'aquest aspecte, no fer un canvi a la carta com s'està fent. Nosaltres tampoc no demanem tenir-ho tot, però creiem que no s'ha ponderat la nostra situació i pensem que això s'ha de tornar a replantejar." Totes aquestes modificacions està previst que comencin a aplicar-se a partir del 15 de setembre.

L’H14 serà la nova línia horitzontal que s’incorporarà a la xarxa ortogonal d’autobusos a partir del 15 de setembre. Connectarà Sant Adrià de Besòs amb el Paral·lel creuant en horitzontal tot el districte de Sant Martí. En aquesta tercera fase d’implantació de la xarxa també es faran modificacions en el recorregut de l’H16, que en lloc d’anar pel litoral de la ciutat com fins ara, pujarà pel carrer de Sardenya cap a Pujades, amb la Zona Franca com a destinació final. Les modificacions pretenen solucionar les queixes dels usuaris de tots els barris de la part baixa del districte de Sant Martí, que amb el nou sistema d’organització dels busos afirmen que els ha empitjorat la connexió amb el centre de la ciutat. Amb aquests canvis, els veïns dels barris del Parc i la Llacuna del Poblenou i el Front Marítim es mostren complaguts, mentre que els de la Vila Olímpica creuen que s’empitjora la mobilitat en autobús del barri.