L’Ajuntament fa marxa enrere i, com ja va avançar l’octubre, rectifica un dels aspectes més polèmics de la superilla d’Horta, que va entrar en funcionament a finals del mandat anterior. Es tracta del canvi de sentit de dos carrers, que segons el regidor del districte d’Horta-Guinardó, Lluís Rabell, “facilitarà la fluïdesa i el bon funcionament de la superilla d’Horta” arran de les crítiques del veïnat per soroll i contaminació a carrers secundaris, on abans de la “pacificació” no passaven gaires cotxes. Les obres, que el consistori afirma que corregiran “disfuncions” a la superilla, tenen un cost de 80.000 euros, començaran la segona quinzena de setembre i el canvi estarà implementat a finals d’octubre.
Canvi de sentit a Campoamor i Eduard Toda
El carrer de Campoamor, un dels eixos centrals del nucli històric del barri, canviarà de sentit entre el carrer de Lloret de Mar i l’avinguda de l’Estatut de Catalunya, i tornarà a ser de pujada per connectar fins a la ronda de Dalt. També s’invertirà el sentit del carrer d’Eduard Toda i els vehicles passaran a circular des del passeig de Valldaura fins al carrer de Lloret de Mar.
Els canvis mai són a gust de tothom, però en aquest cas els veïns estan contents, ja que consideren que des de l’inici el canvi “va ser un caos”. Tot i això no volen celebrar res fins que no estiguin acabats els treballs.
Una pacificació amb efecte contrari
Els canvis de sentit inclosos a la superilla d’Horta es van fer al mandat anterior, quan el govern municipal el liderava BComú. L’objectiu era dissuadir els vehicles de passar pel mig del barri i que circulessin pel carrer de Tajo i l’avinguda de l’Estatut per anar cap la ronda de Dalt. La decisió dels conductors va ser una altra, passar pel centre del barri, i aquest fet va provocar l’efecte contrari al que es volia amb saturació de vehicles a carrers secundaris com Lloret de Mar, Eduard Toda o el mateix passeig de Valldaura.
El canvi implica moure el carril bici i el recorregut del 185
Les obres duraran més d’un mes pel fet que es canviarà la ubicació del carril bici del carrer de Campoamor. Ara es troba a la banda Besòs i amb el canvi de sentit del carrer s’ubicarà a la banda Llobregat. També es retiraran els elements urbans situats davant l’escola FEDAC.
El canvi de sentit dels carrers també afectarà el recorregut de la línia 185 de bus. Ja no passarà pel carrer d’Eduard Toda, que guanyarà cinc places d’aparcament amb la supressió de la parada, sinó pel carrer de Campoamor.
Oberts a fer més canvis si calgués
El regidor d’Horta, Lluís Rabell, ha anunciat que la intenció del govern no és suprimir la superilla d’Horta impulsada per BComú, sinó “fer-la funcionar”. En aquest sentit, Rabell ha dit que estan oberts a fer més canvis “si calgués”, un cop que vegin si el nucli antic es buida de vehicles amb la rectificació.