Imatge d'un Bicibús. Foto: ACN
Imatge d'un Bicibús. Foto: ACN

La plataforma que defensa el bicibús ha engegat una campanya de micromecenatge per estendre arreu de Catalunya el fet d’anar a l’escola amb bicicleta i en grup, acompanyats de familiars i persones voluntàries. El funcionament és semblant al d’un autobús escolar, amb un recorregut i parades fixes.

La iniciativa per recaptar fons ha començat aquest 10 de juny i vol arribar a un mínim de 7.860 €, tot i que l’objectiu real és apropar-se a 30.000 €. Els diners recaptats serviran per crear una plataforma digital gratuïta i oberta a partir del setembre del 2021 per a totes les escoles que vulguin impulsar i dinamitzar un bicibús, amb recursos com vídeos, guies i eines complementàries.

Alhora, es vol continuar donant suport a les iniciatives bicibús ja existents, fer sessions en línia d’acompanyament i donar accés a l’aplicació mòbil a 20 nous centres educatius.

La història de Bicibús, de Vic a Barcelona

El bicibús va néixer a Vic per la necessitat d’acompanyar amb bicicleta nou infants cap a l’escola a través del carrer més transitat de la ciutat. Les famílies, juntament amb dues mestres, van engegar un projecte que no ha parat de créixer i que va arribar a Barcelona aquest mes d’abril.

L’entitat Canvis en Cadena, en col·laboració amb organitzacions com Biciclot, AMB i centres educatius, ja ha aconseguit implementar el bicibús a 14 escoles catalanes, amb 22 bicibusos. El Col·legi Reial Monestir de Santa Isabel, de Sarrià, n’és un bon exemple, amb dos bicibús ja consolidats.

Segons la mateixa plataforma, el projecte mou 375 infants i 100 adults, d’aquesta manera deixa de posar en circulació més de 200 cotxes cada dia. Són dades recollides a través de l’aplicació mòbil que els usuaris utilitzen.

Salut i ecologia, dos bons motius per pedalar

La plataforma afirma que l‘hàbit d’anar a l’escola amb bici pot significar nombrosos beneficis, des d’una millor salut cardiovascular, fins al foment de l’autonomia dels infants, la creació de noves relacions veïnals i la reducció dels vehicles motoritzats al carrer.