Els veïns de Diagonal Mar i el Front Marítim lamenten el caos circulatori que es viu a primera hora al passeig de Garcia Fària. Asseguren que bona part del col·lapse es deu a la picaresca del camions que, per evitar les retencions de la ronda del Litoral, surten a l’altura del centre comercial. Quan volen tornar a entrar-hi, a l’encreuament amb el carrer de la Selva de Mar, es generen cues i embuts just a l’accés.

Soroll i clàxons a primera hora

Aquesta situació es viu bàsicament al matí, en hora punta, quan el trànsit és més dens. Segons els veïns, però, també succeeix algunes tardes. El col·lapse sovint va acompanyat de soroll i clàxons dels cotxes, ja que els conductors els fan sonar quan no poden entrar a la ronda. A més, les molèsties també s’estenen als carrers del voltants, al barri de Diagonal Mar.

Demanen presència de la Guàrdia Urbana

La Mari Carmen García, de Moviment Diagonal Mar, reconeix que la situació fa anys que dura, tot i haver portat les queixes en diverses ocasions als consells de barri i audiències públiques. El Domingo Prado, veí del mateix carrer de la Selva de Mar, assegura que el problema és “insostenible” de 7 a 9 h i demana la presència d’efectius de la Guàrdia Urbana durant aquestes hores.

Prado afegeix que el problema s’agreuja perquè justament a l’entrada 24, la de Selva de Mar, el carril d’acceleració per entrar a la ronda és curt i té pendent i això obliga els vehicles a reduir encara més la velocitat i genera més embussos. Domingo explica que en certs moments, els veïns no poden sortir dels pàrquings pel col·lapse i, fins tot, seria difícil que hi passés una ambulància.

Els camions estan permesos per Garcia Fària

En l’últim consell de barri de Diagonal Mar i l Front Marítim, el regidor de Sant Martí va reconèixer que es tracta d’un problema difícil de solucionar, fins i tot augmentat la presència de Guàrdia Urbana. Fonts municipals asseguren, a més, que tot i que a Barcelona hi ha limitacions de circulació de camions, en el cas de Garcia Fària hi poden passar camions de fins a 44 tones i 16,5 metres, que és el màxim permès als carrers de dos o més carrils de la zona d’influència de la ronda Litoral i la mateixa ronda.

Comparteix a: