Oriol Sanleandro, director general de Cabify a Barcelona, afirma que, tot i els conflictes que han tingut recentment, estan “molt satisfets de la trajectòria que estan tenint a la ciutat”. Sanleandro assegura que els fets del dissabte passat són aïllats i insisteix que la companyia opera “amb total legalitat” i amb llicències VTC que, segons la companyia, cadascuna costa 65.000 euros. “És normal que hi hagi un rebuig inicial per part del sector del taxi però esperem que es normalitzi, com ha passat a altres ciutats”, afegeix. Veu necessari “mantenir un diàleg constructiu” amb les autoritats locals i la resta d’actors “per aconseguir un ambient positiu”.

D’altra banda, vist el creixement del servei els darrers tres mesos, preveuen augmentar fins a 10 vegades la flota de vehicles a Barcelona i apostar per nous serveis que puguin encaixar a l’usuari. A partir d’aquest dijous es posa en marxa Cabify baby, un servei per viatjar de forma segura amb infants. Els vehicles estan adaptats amb sistemes de retenció infantil (SRI) i la companyia ofereix als usuaris cadiretes de cotxe homologades i sense càrrec adicional, per a bebès i nens de fins a nou anys. Aquest servei no és nou a Espanya, està en funcionament a Madrid des del mes de febrer.

El sector del taxi, però, no veu amb bons ulls l’expansió de Cabify a la ciutat. Des del sindicat Élite, insisteixen que la companyia no treballa segons la normativa vigent i que no s’expedeixen llicències VTC suficients com perquè la companyia pugui multiplicar per 10 la seva flota, tal com ha anunciat.