El trasllat del Barça a Montjuïc suposarà tot un repte de mobilitat a la muntanya, un repte per al qual el club ha dissenyat un pla específic. La recomanació principal és anar-hi a peu o bé en transport públic i amb aquest objectiu hi haurà busos llançadora gratuïts per arribar a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Sortiran cada quatre minuts des de la plaça d’Espanya i des del carrer del Foc i circularan de manera ininterrompuda des de dures hores abans del partit.

Els cotxes, vetats a Montjuïc

Accedir a la muntanya en cotxe estarà prohibit. Es podrà arribar en vehicle privat fins al peu de Montjuïc, però a partir d’aquí caldrà agafar un bus llançadora, un bus regular, el funicular o bé caminar. Només podran pujar més amunt els vehicles acreditats i les persones amb mobilitat reduïda. D’altra banda, els vehicles de mobilitat personal també podran entrar a la zona perimetrada, amb un espai reservat per aparcar-los prop d’estadi.

L’ús del cotxe serà molt restringit”
Jordi Portabella, director de Sostenibilitat del Barça

Per als qui vinguin de fora de Barcelona i no trobin alternativa en transport públic, el Barça ha arribat a un acord amb la Fira de Barcelona. Tindran 2.000 places d’aparcament reservades al recinte firal de Gran Via. Des d’allà, els socis i aficionats podran agafar el bus llançadora del carrer del Foc, una via que serà reversible i que es podrà usar tant en sentit ascendent com descendent. Les motos tindran 3.500 places d’aparcament reservat.

Escales mecàniques en un sol sentit

Per facilitar la mobilitat a peu, les escales mecàniques de l’avinguda de la Reina Maria Cristina funcionaran en un sol sentit segons l’hora. Abans del partit, seran exclusivament de pujada, mentre que a la sortida només es podran fer servir per baixar. Per millorar la seguretat dels vianants, també s’ha destinat una partida a millorar la il·luminació dels carrers de la muntanya i al manteniment de les voreres.

L’objectiu del Barça és que l’arribada a Montjuïc es faci de manera esglaonada i, per això, han fet una crida a socis i aficionats a anar-hi amb temps. Per fer més curta l’espera, s’habilitarà una zona per a fans als entorns de l’estadi. Tot plegat, tindrà un cost que gairebé arriba als 5.900.000 euros. El club n’aportarà més de la meitat, 3.300.000 euros, mentre que la resta, prop de 2.600.000 euros, sortiran de l’Ajuntament.