La línia de bus V19, que va des de la Barceloneta fins a la plaça d’Alfonso Comín, torna a patir deficiències en el servei a causa del gran volum de turistes que l’utilitzen per anar fins al Parc Güell. La part del trajecte més problemàtica és la que va des del passeig de Sant Joan fins a la carretera del Carmel, on a certes hores del dia els busos van saturats de passatgers. “Caldria reforçar el servei ja que de vegades no poden ni obrir la porta de tan ple que va i ens obliguen a esperar el bus següent”, explica Emiliano Bote, usuari d’aquesta línia.

En la mateixa línia, Alicia Lozano creu que “haurien de passar més sovint perquè abans d’arribar al Parc Güell ja van plens”. En el cas de la línia 24 aquest problema es produeix de forma més esporàdica, ja que la freqüència de pas és molt superior.

Més visitants al Parc Güell

El Parc Güell ha recuperat bona part dels visitants prepandèmia i aquest dies ja s’hi formen cues per entrar-hi. Molts turistes opten per venir amb els busos de línia regular, que queden més a prop que el metro i són més barats que un taxi. L’Alex i la seva parella han vingut des de Gran Bretanya i han optat per la targeta Hola Barcelona, que ofereix viatges il·limitats en transport públic durant un període concret. “És la forma més fàcil de moure’s, ja que no t’has de preocupar de pagar cada vegada”, expliquen.

La Patricia, que ve des de França, afirma que “una dona ens va recomanar que vinguéssim amb el bus 24 i així ho hem fet”. Molts d’altres venen en el bus turístic, vehicles privats organitzats o caminant des de les estacions de metro d’Alfons X i de Lesseps.

Petició de mesures urgents

L’associació de veïns del Baix Guinardó fa anys que treballa amb l’Ajuntament per trobar millores en la mobilitat de la zona. Han estudiat des de trajectes alternatius per als nombrosos busos turístics que pugen pels carrer de Cartagena i Mare de Déu de Montserrat fins a millores en el bus de barri 114 o les línies ja esmentades. Ara han demanat que el consistori torni a convocar la Taula de Mobilitat per tractar el problema del V19.

El president de l’entitat, Enric Buscarons, creu que “caldria tornar a posar busos més grans articulats, encara que sigui fins a la plaça de Sanllehy, ja que sabem que no poden pujar per la carretera del Carmel pels revolts tancats”. De fet, abans de la pandèmia es va posar en marxa el Bus Güell, un servei de bus llançadora que feia el trajecte des de la plaça d’Alfons X fins al Parc Güell amb l’objectiu de descongestionar la resta de busos. Però va durar poc. A l’inici de la pandèmia es va suspendre la línia i l’Ajuntament ja ha confirmat que no la recuperarà. El que sí ha confirmat TMB és que des del febrer s’ha reforçat la línia V19 els caps de setmana i que ara s’estan plantejant noves mesures davant l’augment de passatgers que s’ha detectat.