El nou bus de dos pisos híbrid, que entra a formar part del Barcelona City Tour, funciona amb un motor dièsel i elèctric i té una capacitat per a 78 places. Ha estat dos anys de proves per sotmetre’s a un seguiment tant del funcionament com dels avantatges pel fet de ser híbrid i la conclusió és que el nou vehicle permet estalvis importants tant pel que fa al consum de combustible, un 30 % menys, com a l’estalvi d’emissions contaminants, que s’han reduït en el mateix percentatge, un 30 % menys, en el cas de les emissions de CO2 (diòxid de carbó) i al voltant d’un 50 % les emissions dels òxids de nitrogen (NOx), que es produeixen sobretot per temperatures elevades del funcionament del motor. També es rebaixa a la meitat l’emissió de PM, unes partícules especialment perjudicials per la qualitat de l’aire i, per tant, per la salut dels ciutadans.
Amb la incorporació d’aquest vehicle, l’Àrea Metropolitana de Barcelona inicia un procés d’ambientalització d’aquest servei de bus turístic que es marca com a objectiu l’electrificació total de la flota a Barcelona, amb zero emissions i sorolls. L’AMB considera que el sector turístic també ha d’apostar per la mobilitat sostenible i per aquest motiu eliminarà progressivament els vehicles dièsel i adquirirà al llarg dels pròxims quatre anys 450 autobusos amb emissions nul·les o molt baixes.