Un autobús automatitzat circula aquests dies pels carrers de Barcelona i un equip de betevé l’ha pogut enregistrar. Aquest vehicle està dissenyat per circular sense conductor, tot i que ara ho fa amb un professional al volant perquè “aprengui” la fisonomia de la nostra ciutat. Es tracta d’un projecte emmarcat en el marc del Mobile World Congress, i si supera les proves transportarà viatgers de manera autònoma durant el congrés.
Segons Renault, la companyia fabricant del vehicle, les proves formen part del procés necessari abans que l’Ajuntament autoritzi la circulació del vehicle sense conductor durant el MWC. De fet, la legislació actual només permet la circulació d’aquest tipus de cotxes en fase de proves.
Dotat amb 12 càmeres i radars
El vehicle està equipat amb 12 càmeres i radars que li permeten integrar-se al trànsit, esquivar els vehicles i interpretar els senyals de trànsit. El vehicle frena, accelera i canvia la direcció com si l’estigués conduint un xofer. La mida és la d’un autobús de barri i l’objectiu és que pugui fer recorreguts no massa llargs.
El vehicle traspassa fronteres
La proximitat amb la data d’inauguració del MWC 2025 fa pensar que aquest vehicle podrà ser una de les sensacions del saló i qui sap si es podria fer servir per traslladar congressistes en petits trajectes i així provar-ne l’eficàcia.
La firma Renault, aliada amb WeRide, ja ha provat aquest vehicle a la Xina, els Estats Units i els Emirats Àrabs. Aquí a Europa la primera prova s’ha fet a França. Concretament va ser durant el torneig Roland Garros 2024, en què es va fer servir com a bus llançadora.
