El nou bus a demanda de Torre Baró es va posar en funcionament el 21 de gener i, en només una setmana, l’han utilitzat 515 passatgers. La majoria, en dies feiners (72 de mitjana), i per desplaçar-se a serveis i equipaments del barri, o bé per arribar fins a la part baixa de Torre Baró, on hi ha tota l’oferta de transport públic. De fet, enllaçar la part alta i la part baixa d’aquest barri, amb una orografia i un urbanisme complicats, és l’objectiu principal d’El meu bus, el nom que rep aquest servei que funcionarà durant dos anys com a prova pilot.

El funcionament és relativament senzill. L’usuari s’ha de registrar i  demanar l’autobús a través d’una aplicació o d’una trucada de telèfon gratuïta, per al dia i hora que necessiti. Aquest servei es pot sol·licitar per a un sol dia o bé de manera periòdica. Hi ha 28 parades fixes per escollir el punt de recollida, tant de pujada com de baixada, i dins de l’horari establert, que els dies laborables va de les 7 h a les 20.30 h.

Els veïns recelen del sistema

De moment, ja s’han registrat a El meu bus 205 usuaris, la majoria dels quals tenen entre 35 i 54 anys. Precisament aquesta és una de les crítiques que han fet des de Torre Baró. Alguns veïns recelen que per utilitzar aquest autobús, els usuaris hagin de fer servir la tecnologia en un barri on hi ha molta gent gran, i on hi ha zones amb poca cobertura. També consideren que pot ser un inconvenient el fet d’haver de demanar el servei amb antelació quan, en moltes ocasions, la necessitat de moure’s no es pot preveure.

El bus a demanda té incorporat un sistema intel·ligent que encaixa les sol·licituds de servei rebudes. Tot i que el trajecte es pot sol·licitar en qualsevol moment, recomanen fer-ho amb prou antelació per garantir-ne un bon servei, és a dir, unes dues hores abans.