El sector del bicitaxi ha sortit al carrer per demanar a l’Ajuntament de Barcelona que reguli l’activitat i els permeti tornar a treballar “com més aviat millor”. En les darreres setmanes, han desaparegut pràcticament tots els bicitaxis de la ciutat perquè els exigeixen que acreditin una llicència d’activitat econòmica per poder treballar a la via pública, una llicència que, segons els afectats, encara no té cap dels més de 400 vehicles registrats al consistori.

Aquest dimarts, desenes de bicitaxis han desfilat fins a la plaça de Sant Jaume i, sota el lema “Volem treballar”, han reclamat al consistori una solució immediata per poder recuperar l’activitat aquest estiu i també poder participar en la regulació del sector per posar fi a les pràctiques irregulars. Recorden que paguen l’assegurança exigida i la quota d’autònoms i, expliquen, després de la pandèmia és “fonamental” per a ells poder facturar a l’agost. Per això avisen que presentaran mesures cautelars per poder tornar a la feina.

Que es faci una regulació seria com es fa a les principals capitals del món, que tenen aquest sistema de passeig turístic a la ciutat i no hi tenen cap inconvenient i conviuen pacíficament amb la ciutadania
Fernando Carti, sector del bicitaxi

Cinc zones turístiques amb prohibició de bicitaxis

A banda de reclamar als vehicles registrats la llicència d’activitat, l’Ajuntament ha posat en marxa altres mesures per evitar una proliferació de bicitaxis a la via pública. Ja hi havia restriccions a Ciutat Vella i Sant Martí i el consistori també ha aprovat inicialment un decret que prohibeix la circulació dels bicitaxis en cinc zones turístiques de Barcelona durant sis mesos. Es tracta de la Sagrada Família, el Quadrat d’Or de l’Eixample, l’avinguda del Paral·lel, el Parc Güell i el Camp Nou.