La Guàrdia Urbana ha intensificat la pressió al sector dels bicitaxis il·legals. Tot i que des del gener l’Ajuntament ja ha destinat un dispositiu específic per posar-los fre, és ara a l’estiu quan el sector legal denuncia problemes de convivència.

Des de principis d’any, la Urbana ha imposat 294 multes i ha immobilitzat 99 bicitaxis il·legals. Unes xifres que, setmana rere setmana, van a l’alça: aquest dijous, en qüestió de poques hores, els agents municipals han enviat al dipòsit tres bicitaxis a la plaça del Mar.

400 multes i immobilitzacions en mig any

Segons la coordinadora de la Gerència de Mobilitat, Adriana Malé, la Guàrdia Urbana controla “primer de tot, que circulin per on toca i no per la vorera” i després en busca el número de registre: “Comprovem que tingui l’assegurança donada d’alta i que totes les condicions del vehicle siguin les correctes”, ha dit.

Fins ara, segons Malé, la majoria d’immobilitzacions de bicitaxis il·legals s’han fet perquè superaven la potència màxima del motor elèctric que assisteix la pedalada. El màxim són 250 W però la Guàrdia Urbana s’ha trobat amb casos que duplicaven aquesta potència.

Control de la Guàrdia Urbana contra els bicitaxis il·legals

Els conductors il·legals se senten escanyats

Els conductors multats, per la seva banda, asseguren que se senten escanyats. El Naïm Rajim ha explicat a betevé que de tots els diners que fa amb el seu bicitaxi, “el 50 % és per cobrir despeses i l’altre 50 % per a mi”. Per això assegura que les multes (que poden ascendir fins als 500 €) li suposen una greu complicació per subsistir.

Els legals creuen que ja és tard

Per la seva banda, el sector legal lamenta que l’Ajuntament faci tard. El vicepresident de l’associació MiTS (Mobilitat i Turisme Sostenible), Robert Pertiñez, calcula que n’hi ha prop de mig miler d’il·legals que campen pels carrers de la ciutat.

Pertiñez ha explicat que els conductors il·legals degraden la qualitat del servei: “Hem detectat que els turistes agafen el servei i quan arriben a la destinació, els demanen una xifra desorbitada”. Alguns conductors, de forma anònima, han assegurat a betevé que alguns d’irregulars ofereixen alcohol i drogues als clients.

Avisen que algunes empreses tancaran

A banda de l’ofensiva als bicitaxis il·lgals, la MiTS assegura que la Guàrdia Urbana s’extralimita i també multa alguns conductors legals sense raó: “Per exemple, et multen per estar a Arc de Triomf quan és una zona autoritzada”, ha dit Pertiñez. Per això ha afegit que algunes empreses amb els papers en regla es plantegen plegar.