El govern municipal ha definit els objectius estratègics per aconseguir una mobilitat segura, sostenible, equitativa i eficient, amb el vianant com a prioritat a l’hora d’actuar. Entre les actuacions a favor dels qui van a peu, es vol incrementar l’espai viari, fer-lo més segur, promoure els camins escolars i definir una xarxa d’intineraris pròpia. De fet, la intenció és incrementar el nombre de desplaçaments a peu del total que es registren, del 31,9% actual a un 35,4%.

La promoció de la bici elèctrica

Pel que fa a la bicicleta, la idea promocionar-ne l’ús, així com el de la bicicleta elèctrica. L’objectiu és ampliar i millorar els carrils bici i revisar les zones més sinistralitat. També es volen crear places d’aparcament més segures, millorar l’eficiència del Bicing i facilitar l’accés als transports públics. Les previsions apunten que es podrien doblar el nombre de desplaçaments que es fan sobre dues rodes a la ciutat, de l’1,5% actual a un 3%.

Millora en la connexió de busos

Si parlem del transport públic de Barcelona, els canvis arribaran principalment al servei d’autobusos. Es millorarà la xarxa d’autobusos, així com la sostenibilitat i la connexió amb les línies de proximitat i les interurbanes. També es potenciarà l’ús del carril bus-VAO  i es fomentarà la nova tarifa de la T-Mobilitat que entrarà en vigor el 2014 i que s’usarà a l’àrea metropolitana. Del 39,9% de desplaçaments que es fan actualment en transport públic es vol arribar-ne al 43%.

Reducció del vehicle privat

Els conductors del vehicle privat també notaran canvis. El govern municipal vol reduir el nombre de vehicles privats que es mouen per la ciutat. L’Ajuntament gestionarà el trànsit amb criteris ambientals, actuarà sobre els punts més conflictius pel que fa a sinistralitat, promocionarà els vehicles eficients i fomentarà els sistemes per compartir-los. Es revisarà i millorarà, també, la gestió de l’estacionament en superfície i es revisarà el pla d’aparcaments municipals. Per a les motos, es promourà l’aparcament fora de la calçada i el subterrani. L’objectiu inicial és reduir els viatges en vehicle privat del 26,7% que es registra ara al 18,6%.

Un altre objectiu és la millora de la qualitat ambiental de Barcelona. En aquest sentit, s’ha de complir  la directiva europea i reduir el soroll del trànsit rodat a la ciutat.