El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha anunciat la decisió del govern municipal de descartar la circulació de les motos pel carril bus després de participar en la reunió de la Comissió de Treball, una comissió creada per estudiar les condicions en què es podria fer.

Els integrants d’aquest grup de treball han aportat i defensat set dels quinze informes sobre la realitat diària del trànsit de Barcelona i d’altres ciutats, i tots conclouen de forma contundent que permetre a les motocicletes circular pel carril bus incrementa la sinistralitat. Freixedes ha destacat l’estudi del Transport Research Laboratory sobre una prova pilot portada a terme a Londres, on es va aprovar aquesta mesura, que indicava que la sinistralitat augmentava un 37% i les lesions greus, un 50%.

Freixedes ha justificat l’incompliment d’una de les promeses electorals de CiU amb l’argument que no es poden permetre que augmenti el nombre d’accidents a la ciutat. El regidor de Mobilitat, però, ha precisat que tot i que la circulació pel carril bus està descartada, cal elaborar un pla específic per a aquest vehicle en el nou pla de mobilitat urbana de la ciutat.