MERCEDES VIDAL, regidora de mobilitat "Tenim, actualment, la ràtio de matriculacions més elevada de vehicles elèctrics de tot l'estat espanyol, hem de continuar avançant, no hem de ser autocomplaents, al vehicle elèctric encara li queda molt per avançar, sobretot en el mercat privat." MARIA ASSUMPTA FERRAN, directora de l'Insitut Català d'Energia "Preparar el país vol dir que no hem de tenir 1.400 electrolineres, avui tenim 1.400 benzineres, sinó que vol dir que hem de tenir 3,3 milions de punts de recàrreca per carregar esñ cotxes, a casa, a la nit, "

A partir d’ara, LIVE es planteja continuar amb la suma de forces que va començar el 2009. Entre d’altres, volen desenvolupar projectes de mobilitat sostenible, nous models de negoci que vagin acompanyats de polítiques estratègiques. Un exemple n’és la xarxa de punts de recàrrega, un element clau per incentivar la venda de vehicles elèctrics. Durant l’acte de signatura del conveni, la directora de L’Institut Català de l’Energia, Maria Assumpta Ferran, ha explicat quines serien les xifres òptimes: “No hem de tenir 1.400 electrolineres -avui tenim 1.400 benzineres- sinó que hem de tenir 3,3 milions de punts de recàrrega per carregar els cotxes”, ha dit.

Així mateix, la regidora de mobilitat, Mercedes Vidal, ha valorat molt positivament les xifres, que col·loquen Barcelona i Catalunya al capdavant d’Espanya pel que fa a parc de vehicles elèctrics, però ha alertat que no és motiu per relaxar-se, sinó que cal continuar i fer créixer les matriculacions. “Hem de continuar avançant, no hem de ser autocomplaents, al vehicle elèctric encara li queda molt per avançar, sobretot en el mercat privat”, ha dit Vidal.