El Bicicleta Club de Catalunya (BACC) considera “positiuel desplegament del nou servei de bicicleta pública de l’AMB, AMBici, segons explica un dels seus membres, Carles Benito. Tot i això, hi troba mancances importants. La principal és la incompatibilitat dels ancoratges del Bicing, que només funciona a Barcelona ciutat, i els de l’AMBici, que funcionen a la resta de ciutats de l’àrea metropolitana.

Per resoldre-ho, l’AMB ha apostat per un sistema d’estacions de transferència, però el BACC explica que es tracta d’un sistema que ja s’ha provat a València i que “no funciona de cap manera“. A més, Carles Benito comenta que aquestes estacions, que tindran una capacitat per entre 15 i 20 bicicletes, són massa petites. “És ridícul”, sentencia.

Jaume Collboni, president de B:SM, ha explicat que no ha estat possible fer compatibles els dos sistemes d’ancoratge perquè s’han desplegat mitjançant concursos públics separats. Des del BACC, però, consideren que aquesta excusa no és vàlida perquè ja feia temps que estava prevista la posada en marxa de l’AMBici: “Es podria haver coordinat“, comenta Carles Benito. En canvi, opina, aquest sistema generarà moltes limitacions: “L’àrea metropolitana no té fronteres en l’àmbit de mobilitat, posar-les per moure’s en bici limita moltíssim”.

Sense tarifes integrades ni abonaments puntuals

A banda, des del BACC també lamenten que ni la tarifa del Bicing ni la de l’AMBici estiguin integrades en d’altres de transport —com la T-Casual, per exemple— o que no hi hagi abonaments puntuals per hores, dies o setmanes.

Els punts forts

Tot i això, Carles Benito considera que la posada en marxa de l’AMBici, un sistema públic i amb estacions físiques, és un pas important per a la mobilitat metropolitana: “El fet que l’AMB aposti per aquest sistema és positiu perquè, fins ara, era com un regne de taifes en què cada municipi feia el que podia”. Amb aquest sistema nou, diu, el servei de bicicletes públiques s’equipara amb altres de transport públic com els autobusos o els taxis.