De resultes de l’avaria d’aquest dijous, s’ha desconnectat de la xarxa de telecomandament dels metros de l’L9 i l’L10 l’equip que va fallar. TMB argumenta que en aquests casos s’aturen els trens per garantir la seguretat dels viatgers i de les instal·lacions.

Ara, es continua analitzant la incidència i també es revisaran els prodeciments d’actuació en situacions com la de dijous per “reduir el temps de resposta i minimitzar les afectacions al servei”.

Les línies 9 i 10 van quedar interrompudes des de les 15.09 h de dijous. Com a conseqüència, es van desallotjar pels túnels 300 passatgers que viatjaven en aquell moment a bord de set combois. A les 18.20 h es va restablir el servei en sis estacions de l’L9, des de Can Peixauet fins a Can Zam. Finalment, a les 19.39 h, la circulació va recuperar la normalitat.

La síndica de greuges demana explicacions a TMB i a Bombers de Barcelona

Maria Assumpció Vilà ha decidit obrir una investigació d’urgència sobre l’avaria en defensa del dret a la mobilitat i a la seguretat dels viatgers. D’una banda, ha demanat a TMB les causes de la incidència, si hagués tingut la mateixa afectació en trens no automatitzats i els protocols per donar resposta a aquest tipus de situacions. També pregunta pel temps que van passar tancats els viatgers als combois, una espera que segons alguns usuaris va ser d’una hora, si van rebre la informació adequada i quina distància van recórrer pels túnels fins a la sortida. A més, vol saber si TMB té previst compensar els passatgers.

D’altra banda, demanarà informació al cos de bombers sobre el dispositiu d’evacuació dels usuaris.