L’avaria ha comportat cert desconcert entre els usuaris que han hagut d’anar d’una màquina a l’altra sense entendre què passava. A la majoria d’estacions, s’han deixat obertes algunes portes perquè els viatgers sense bitllet poguessin passar a les andanes.

Alguns passatgers, però, s’han queixat per manca d’informació en algunes estacions i, també, que s’estava actuant de formes diferents a diversos punts de la xarxa. A l’estació de Glòries, per exemple, hi havia oberta una de les màquines validadores, mentre que a la del Paral·lel estaven totes obertes i ningú, tingués bitllet o no, havia de pagar.

TMB ha assegurat que es tractava d’un problema “relacionat amb el programari carregat al sistema” i que no hi havia cap indici que es tractés d’un boicot o d’un virus.

Mentre ha durat la incidència, l’empresa ha recordat que els usuaris que podien comprar títols de transports a la resta de punts de venda com les màquines d’altres operadors ferroviaris (Renfe o FGC), a caixers automàtics, quioscos, etc. En “última instància”, deia TMB, “els agents de Metro estan facilitant la possibilitat de viatjar a les persones que no estaven informades de la incidència i no disposen de títol”.

Segons els representants dels treballadors del metro, mai abans s’havia produït una avaria d’aquestes característiques que afectés a totes les màquines expenedores de bitllets del metro (n’hi ha un total de 556). Expliquen que l’empresa no els ha donat massa informació de què està passant però que podria tractar-se d’un problema en la “telecàrrega” d’una actualització de software de les màquines.

En cas que sigui així, han lamentat que l’empresa encarregada del software de les màquines no hagi fet l’actualització fora d’horari de servei per si hi havia algun problema. També han subratllat que una avaria com la d’aquest dimarts posa de manifest que manca personal a les estacions que puguin informar als usuaris quan hi ha incidències.