App d'Uber

(ACN) La plataforma Uber ja pot oferir servei de taxi a Barcelona després que l’empresa compleixi amb els requeriments tècnics que exigia l’Institut Metropolità del Taxi. Per tant, a partir d’ara, Uber també oferirà la tarifa 3, la de preu tancat. 

Elite Taxi amenaça amb noves protestes

Després de l’anunci fet per l’IMET, Elite Taxi ha deixat clar en un comunicat que la companyia continua sent “non grata” a Barcelona i avança que treballa per tornar a manifestar-se als carrers. Fins i tot, amenaçen de “posar-ho tot potes enlaire fins que es compleixi la llei”.

L’organització liderada per Tito Álvarez considera que durant aquest temps Uber ha fet un “gran ridícul davant del sector i l’opinió pública” en no disposar de taxis per oferir a través de l’aplicació. També constata que, “no existeix un règim sancionador mitjançant el qual Uber hauria de pagar per la seva desobediència a l’administració“.

A banda, Elite Taxi ha informat que seguiran fent “treball de pedagogia” entre els taxistes perquè no s’uneixin a Uber i que exigiran la identificació externa d’aquells que acceptin treballar amb la multinacional. L’associació alerta, però, que podrien prendre represàlies contra ells “per no tenir principis morals amb els seus companys“.

L’IMET segueix de prop UBER

L’Institut Metropolità del Taxi també li va demanar a l’empresa amb seu a San Francisco que certifiqués les obligacions fiscals, laborals i en matèria de protecció de dades. Aquesta documentació és la que encara està analitzant l’IMET, tot i que Uber “pot exercir la seva activitat com a empresa de mediació”.

Uber va tornar a Barcelona a mitjans de març però com a servei de taxi i no com a VTC, que va deixar d’oferir a principis del 2019. La companyia ho va fer quan va entrar en vigor el decret de la Generalitat que obligava a una precontractació del servei, entre altres requisits.

Cabify també en el punt de mira

En el comunicat, Elite Taxi també aprofita per carregar contra Cabify, que sí va tornar a Barcelona com a operador VTC i acceptant la normativa de la Generalitat. No obstant això, els taxistes creuen que se li “està donant carta blanca” per tenir activada la geolocalització o esperar clients a la via pública, dues accions que no permet el decret del Govern.

“Queda clar que les VTC no són una prioritat per a la Guàrdia Urbana ni els Mossos i queda clar que la llei no és igual per a tots“, lamenten els taxistes.