Mobilització de vehicles VTC

L’Autoritat Catalana de la Competència

(ACCO) considera que el reglament de l’Autoritat Metropolitana de Barcelona que regula el sector dels VTC i que estableix una precontractació de 60 minuts és “injustificadament restrictiu“, discrimina entre operadors i generarà greus perjudicis per als usuaris. El reglament va ser aprovat el 26 de febrer pel Consell Metropolità de l’AMB i està previst que rebi el vistiplau definitiu en les pròximes setmanes, després que el 15 de febrer acabessin els 30 dies hàbils d’exposició pública. L’ACCO també assenyala que el text de l’AMB “introdueix restriccions i càrregues addicionals” a la prestació de serveis, que s’afegeixen a les normatives ja aprovades per la normativa estatal i catalana. Per tot plegat, demana que l’AMB no aprovi definitivament el text.

L’ACCO ha publicat aquest dimecres el seu informe de Regulació 39/2019, en què critica el reglament aprovat per l’Autoritat Metropolitana de Barcelona (AMB). Considera que la normativa perjudica “greument” els usuaris i “no es troba justificada en base a cap raó d’interès general o motiu legítim”. A més, retreu que és “discriminatòria” perquè aquestes mesures no s’apliquen al taxi, tot i que també presti serveis en l’àmbit de la precontractació.

A banda de considerar que restringeix la competència entre els dos sectors, Competència també assenyala que l'”altera” entre els mateixos operadors de VTC en l’aplicació de les normatives als descansos setmanals i horaris en funció del moment en què van obtenir l’autorització. Sobre el registre de vehicles per als VTC, l’ACCO opina que dificulta “encara més” poder prestar serveis urbans durant el període de transició de quatre anys que preveu el reglament aprovat pel Ministeri de Foment, on s’estipula que les comunitats autònomes podran determinar la ràtio de VTC per cada taxi.