Jornada de cues, llargues esperes i poc moviment d’autobusos a les principals estacions de la ciutat. Això és el que han viscut els usuaris a causa de la vaga convocada per UGT i CCOO. Hi ha hagut serveis mínims del 40 % en hora punta – de 6.30 a 9.30 h i de 16 a 20 h – i, la resta del dia, el servei mínim ha estat del 20 %.

La vaga ha implicat els autobusos urbans i interurbans, és a dir, ha afectat tant els busos de TMB com els d’empreses com Tusgsal o Moventis. La convocatòria s’ha fet a nivell estatal i el seguiment ha estat d’un 80 % a tot l’estat, i d’un 90 % a la província de Barcelona, segons les dades del sindicat CCOO.

Aquesta vaga es repetirà els dies 11, 28 i 29 de novembre i el 5, 9 i 23 de desembre. Les mobilitzacions tornaran a ser generals i, en el cas del 23 de desembre, la volen convertir en indefinida si no se satisfan les demandes que aquest dilluns han expressat també amb una concentració.

Els usuaris, resignats amb els retards

La pluja que ha caigut a Barcelona durant tot el dia ha complicat encara més una jornada que ja es preveia amb molts problemes de mobilitat. Els usuaris habituals són qui més han patit la vaga i expliquen que l’espera ha estat més llarga de l’habitual, especialment, a la tarda. “Fa una hora que espero el bus i normalment passa cada 15 o 20 minuts, al matí he esperat menys”, afirma una usuària des de l’estació de Fabra i Puig.

Altres s’han carregat de paciència, sobretot, per les noves convocatòries que venen. “Si en fan més, segurament, m’hauré de perdre classe perquè no tinc transport alternatiu per arribar al meu poble”. Un altre usuari es queixava que “hi ha molta cua, molta pluja i la gent s’acumula a les andanes i carrers, és bastant molest“.

Imatge de l'autor/a