Aquest incident, que ens ha fet arribar un conductor, s’afegeix a l’incendi d’un autobús la matinada del divendres 19 de gener dins del túnel de la Vila Olímpica. L’accident va generar polèmica, ja que el vehicle circulava sense el permís en vigor per passar per les rondes. Aleshores, l’Ajuntament va adoptar una resolució per renovar el permís perquè els autobusos llargs circulin per les rondes. Aquest permís està vigent des del 22 de gener, quan es va publicar al BOPB.

“Fa molt temps que estem denunciant una manca de material, que el que provoca és que els autobusos no tinguin les hores de descans que haurien de tenir i que puguin ser revisats com caldria”, ha explicat el delegat de CGT Autobús, Saturnino Mercader. En aquest sentit, considera que és “impossible” que en sis hores la plantilla pugui revisar correctament els vehicles.

El sindicat també lamenta que els autobusos surtin “cada dia” al carrer i no tinguin dies de descans. L’Ajuntament ha negat aquesta afirmació. Fonts municipals consultades per betevé han explicat que sempre hi ha una part de la flota d’autobusos que no circula. Per exemple, de dilluns a divendres circulen 860 autobusos dels 1.065 que formen tota la flota; els diumenges, 350.

El consistori descarta cap relació entre els dos accidents. De fet, justifica que els dos incidents s’han produït a la ronda del Litoral perquè és la via que fan servir molts autobusos per anar a les cotxeres de la Zona Franca.