Escolta aquesta notícia

L’ús dels carrils bici ha crescut un 17 % de mitjana a tota la ciutat des del juny del 2024 fins al juny del 2025, segons dades recollides per l’Ajuntament de Barcelona. I si ens fixem en la via Augusta, la circulació també ha augmentat en tots els trams, especialment als encreuaments amb el carrer de Brusi i amb el carrer del Doctor Roux, on ha crescut un 179 i un 73 % respectivament. L’estudi s’ha fet instal·lant més de 300 espires electromagnètiques de comptatge de bicicletes a la xarxa de carrils de la ciutat, que actualment té gairebé 270 quilòmetres.

Cada dia 2.000 ciclistes pugen per la via Augusta amb Laforja

L’estudi demostra que l’ús de la bicicleta creix a tota la via Augusta i revela també que per l’encreuament amb el carrer de Laforja hi pugen cada dia més de 2.000 bicicletes i per la intersecció amb Madrazo n’hi baixen 1.200. Aquestes dades, segons la Plataforma Bici Augusta, “mostren la gran acceptació i ús del carril bici de la via Augusta malgrat que no estigui finalitzat“.

Actualment el carril arriba fins al carrer de Dolors Monserdà i no fins a la plaça de Borràs com s’havia demanat inicialment en els pressupostos participatius. De fet, Martina Gasull, de la plataforma, explica que, “a banda de la construcció del carril bici fins a Dolors Monserdà, el projecte incloïa també la redacció de l’estudi de viabilitat de l’últim tram fins a la ronda de Dalt, un estudi que l’Ajuntament encara no ens ha ensenyat” reclama. El consistori per la seva banda, assegura que el carril bici es va fer fins al carrer de Dolors Monserdà per ajustar-se a l’import consignat.

La plataforma reivindica que encara queda molt per fer

Tot i l’increment de l’ús del carril bici de la via Augusta, la plataforma recorda que encara queda molt per fer per incrementar-hi la circulació: augmentar el nombre de pàrquings; desplegar el Bicing a la part nord de Sarrià, que l’Ajuntament va assegurar que faria aquest 2025 però de moment només ha instal·lat 4 estacions de les 13 que va dir, i millorar la connectivitat amb altres carrils bici són algunes de les seves demandes. De fet, expliquen, l’objectiu a llarg termini és que, seguint aquest carril bici, es pugui arribar fins a Sant Cugat, travessant els túnels de Vallvidrera per la galeria de serveis. Per a aquest projecte el Departament de Territori va demanar un estudi de viabilitat l’any 2023 que havia de veure la llum el primer trimestre del 2025, però encara s’està redactant. De fet, la Comissió de Territori al Parlament de Catalunya va votar a favor de connectar Barcelona amb el Vallès amb un carril bici que passés pels túnels l’any 2024.