Malgrat que la sinistralitat a la ciutat ha disminuït gairebé un 50 % respecte a la mateixa època de l’any passat, els patinets elèctrics han experimentat un repunt d’accidents durant aquests set primers mesos del 2020. S’ha passat de 241 sinistres a 243, convertint-se en l’únic vehicle de transport que s’ha vist involucrat en més accidents que el 2019, malgrat els mesos de confinament i estat d’alarma.

Durant l’estiu anterior va començar a consolidar-se a la ciutat aquesta nova manera de moure’s per Barcelona, però ha estat ara quan l’ús d’aquest transport s’ha disparat. L’increment dels usuaris de patinet elèctric, i la desconeixença de la normativa de circulació per part d’alguns d’ells, ha provocat aquest augment d’incidents, com el que va tenir lloc al desembre, amb el pitjor desenllaç possible:la mort d’una àvia després de ser atropellada al barri del Raval.

La normativa continua sent problemàtica

Tal com ha subratllat el cap de la Guàrdia Urbana, l’intendent major Pedro Velázquez, “la majoria d’usuaris no coneixen la normativa de circulació”. De fet, la voluntat de l’Ajuntament i dels cossos policials és fer pedagogia perquè els usuaris siguin conscients d’allò què poden fer, i allò que no damunt d’un patinet. “Molts es mouen per on volen”, diu Velázquez, “no saben que no s’han de moure sobre de les voreres, i que han d’anar pels carrils bici i les vies segregades”.

L’incompliment de les normes ha acabat en molts casos en sanció. La Guàrdia Urbana ha interposat en total 5.869 multes a patinadors al llarg dels primers set mesos d’enguany.