carretera Arrabassada

(ACN) Un any més, l’Arrabassada ha tornat a ser considerada la carretera més perillosa de Catalunya, sobretot per la xifra elevada de sinistres amb motocicletes implicades que hi tenen lloc. En aquest sentit, les dades han assenyalat que del 100 % dels accidents registrats entre 2021 i 2023 tenien una moto implicada. Així es desprèn del 23è estudi IRAP del RACC, que s’ha donat a conèixer aquest dimecres i que recull el període 2021-2023.

David Prat, director general d’Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori, s’ha referit a aquesta via i ha assegurat que la Generalitat “ja no sap què més fer” per reduir-hi els accidents. Ha explicat que en els darrers tres anys s’hi han produït 10 sinistres greus, cap mortal, però tots amb motos. Ha recordat que l’any 2022 es va fer una inversió de 700.000 euros en separadors de fluxos i cunetes trepitjables per millorar la seguretat a la via. “Hem fet moltes intervencions però veiem que no hi ha una correlació entre els accidents que hi ha i les millores que es poden fer”, ha assenyalat Prat, que s’ha mostrat convençut que en aquesta carretera “hi ha un problema d’incivisme”.

Creix un 5,7 % el risc de patir un accident a la xarxa viària

L’índex de risc a les carreteres catalanes, que mesura la probabilitat de patir un accident, ha crescut un 5,7 % en els darrers tres anys, canviant la tendència a la baixa que s’arrossegava des de fa 11. L’increment s’explica perquè la sinistralitat amb víctimes mortals o ferits greus ha pujat un 14 % però la mobilitat només ho ha fet un 8 %. L’informe ha mostrat que les possibilitats que tingui lloc un accident greu són cada cop majors a carreteres convencionals i que el 45 % dels sinistres greus tenen una moto implicada.

Cristian Bardají, director de l’àrea de Mobilitat del RACC, ha apuntat que “les dades ens donen un toc d’alerta perquè veiem que estan evolucionant de forma diferent a com ho feien fins, ara tenint en compte que l’objectiu segueix sent reduir a zero les víctimes mortals el 2050 i retallar-les un 50 % el 2030”. En aquest sentit s’ha expressat el president del RACC, Josep Mateu, que ha recordat que des de l’any 2000 el nombre de víctimes mortals s’ha rebaixat dràsticament, passant de 700 a 181. “La diferència és notable però el nostre objectiu segueix sent arribar a zero”, ha remarcat.

Augmenta el nombre d’accidents a les carreteres convencionals

Segons han indicat els responsables del RACC, un 24 % de la xarxa viaria analitzada presenta un risc alt o molt alt d’accident greu o mortal. A més, també han assenyalat que a les carreteres convencionals, les que no estan desdoblades, la probabilitat de patir un sinistre amb conseqüències “lesives greus o mortals” és quatre cops major que a la resta. “Això posa de manifest les bondats que tenen les carreteres desdoblades sobre les convencionals en matèria de seguretat”, ha apuntat Cristian Bardají, director de l’àrea de Mobilitat del RACC.

Segons l’estudi, més de la meitat dels trams amb més accidents es troben a l’àrea metropolitana de Barcelona, on hi ha una densitat elevada de trànsit. Tal com ja va passar en l’edició anterior de l’estudi, l’enllaç de l’A-2 amb l’AP-2 i amb la B-20, la B-10 i la C-32 ha tornat a ser el tram que concentra més accidents. El segueix de ben a prop la C-58 entre Cerdanyola del Vallès i Barcelona i la zona del nus de la Trinitat.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a