Són només 11,4 km però la BP-1417 s’ha convertit, novament, en el tram de carretera amb més risc de tenir un accident de tot Catalunya. Les dades ho confirmen: un 81 % dels accidents de moto que s’han produït entre 2014 i 2016 a l’Arrabassada, la via que uneix Barcelona i Sant Cugat per Collserola, han ocasionat morts o ferits greus, segons l’informe EuroRAP del RACC.

La 16 edició de l’estudi del RACC d’avaluació de carreteres situa l’Arrabassada, per segon any consecutiu, com el tram de carretera més perillós del país, per davant del tram de la BV-1221 entre les poblacions de Terrassa i Matadepera.

L’anàlisi conclou que un terç de la xarxa viària catalana, 2.000 quilòmetres, són carreteres on hi ha un risc alt o molt alt de produir-se accidents greus o mortals. Les 10 carreteres més perilloses són totes vies convencionals de calçada única i, d’aquestes, sis estan situades a la província de Barcelona.

L’informe analitza també les àrees on es concentren més accidents greus-la majoria de moto i ciclomotor— i alerta que la regió metropolitana de Barcelona és la més afectada. Encapçala el rànquing el tram de la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès, a l’altura de Torre Baró; el segueix la C-31, entre el Prat i l’Hospitalet de Llobregat i se situa en tercera posició la ronda del Litoral, des del Nus de la Trinitat i fins a l’enllaç amb la B-20 i l’A-2.

Pel que fa a les víctimes mortals, l’estudi assenyala que la tendència a la baixa s’ha estancat en els darrers dos anys i apunta, també, que la sinistralitat de les motocicletes ha pujat un 36 % des l’any 2013.