area verda sant andreu

Aparcar un cotxe elèctric en un carrer de Barcelona serà més car a partir del 2025. L’Ajuntament vol apujar els preus per estacionar a les zones verda i blava, segons el que preveu el projecte d’ordenances fiscals del 2025, que es va aprovar inicialment a l’octubre amb el suport de Barcelona en Comú i Esquerra Republicana.

En concret, el que passarà és que els cotxes amb etiqueta ambiental 0 de la DGT perdran la bonificació del 100 % del cost de les àrees verda i blava, i passaran a tenir una bonificació del 50 %. Per tant, els cotxes elèctrics pagaran entre 1,15 € i 1,25 € l’hora per estacionar a la zona blava i entre 1,40 € i 1,50 € l’hora a la zona verda.

Pel que fa a la resta de vehicles amb distintius ECO, C, B o sense etiqueta, les tarifes es mantindran exactament igual que el 2024. El Portal de Transparència de l’Ajuntament de Barcelona havia publicat un document que preveia inicialment increments entre 30 i 45 cèntims l’hora, però finalment no hi haurà cap encariment.

El preu per als residents tampoc no variarà (0,20 € al dia, 1 € a la setmana) ni tampoc el recàrrec de 2 €/h en episodis de contaminació.

Aprovació prevista al ple del desembre

Les ordenances fiscals es portaran a votació a l’últim plenari de l’any a finals de desembre. Si s’aproven aleshores, ja entraran en vigor a partir de l’1 de gener del 2025. La proposta de Collboni per a les taxes i impostos de l’any vinent, que també inclou apujar l’IBI als hotels de luxe, doblar el recàrrec per la taxa turística, ja van superar el primer tràmit a la comissió d’Economia amb el sí de Barcelona en Comú i Esquerra i el vot contrari de Junts, PP i Vox.