Es va estrenar el primer dilluns de setembre de l’any passat i durant les primeres setmanes era habitual veure com els conductors realitzaven infraccions de trànsit per tal de fugir d’aquesta zona o per desconeixement.

De seguida van sorgir les primeres crítiques d’alguns veïns i comerciants. A més, van criticar que la superilla no es consensués amb ells. L’eliminació de les zones de càrrega i descàrrega, l’anul·lació de les parades d’autobús i el col·lapse dels carrers perimetrals van ser els principals problemes.

És per això que el govern municipal va fer una passa enrere i en menys de dos mesos es van posar nous aparcaments per a veïns, es van apropar parades d’autobús i es van refer els girs interiors de la superilla. A més, també s’hi van ampliar el mobiliari i la vegetació. El canvi més destacat es va fer a principis del 2017, amb la creació d’una via de baixada a Roc Boronat que permet creuar la superilla de dalt a baix.

La fase de prova s’ha superat

A tot això, el govern municipal considera que la superilla ha superat amb èxit la fase de prova i la mantindrà. Segons el regidor de Sant Martí, Josep Maria Montaner, s’ha “aconseguit demostrar que pràcticament tots els arguments contraris s’han anat rebatent i superant” i que ara el Poblenou “és un focus de vida veïnal i d’activitat“.

Trobades amb els diferents