La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha defensat que a partir de dilluns els vehicles elèctrics paguin per recarregar en els punts públics de Barcelona. “L’energia té un cost i es cobra”, ha dit Alarcón, que ha afegit que les tarifes fixades tenen “un cost ajustat” que està per sota del preu mitjà en altres ciutats. La regidora ha explicat que amb la implantació dels punts gratuïts es volia incentivar l’ús dels vehicles elèctrics i que ara la intenció és fer créixer els punts de recàrrega privats, no només els públics.

Segons ha explicat la regidora, amb punts de recàrrega gratuïts “cap empresa no volia venir a Barcelona” a instal·lar punts de pagament. “Aconseguirem que l’usuari tingui moltes opcions per fer la recàrrega del vehicle elèctric”, ha afirmat. Més de 5.000 usuaris fan servir els 512 punts de recàrrega que B:SM té a la ciutat en aparcaments o a la via pública. Les tarifes que s’han establert varien segons el tipus de punt, d’usuari (professionals o particulars) i de vehicle (cotxe/furgoneta o moto).

L’anunci de fer de pagament els punts de recàrrega de B:SM ha generat reaccions contràries des de l’oposició. La líder municipal de Junts per Catalunya, Elsa Artadi, ha afirmat que en comptes de generar incentius, el consistori “promou decadència i decreixement”. “L’Ajuntament lluita contra el vehicle privat quan ho hauria de fer contra la contaminació”, ha piulat.

Des de Ciutadans, Luz Guilarte ha rebutjat la mesura, que considera que és “un error”. “Suposa una trava al foment del vehicle elèctric”, ha afirmat la líder municipal de Cs. En un comunicat, Guilarte ha afegit que “cal implementar mesures i ajudes que afavoreixin l’ús del vehicle privat, no impediments”.