Es tractaria de parades petites, de dos o tres taxis, en la majoria dels casos. Mercedes Vidal ha explicat que l’objectiu és que “el ciutadà les tingui molt a prop” i ha deixat clar que no es multaria en cap cas la tradicional pràctica d’aturar els taxis amb la mà. Amb el sistema de parades es busca optimitzar el rendiment dels vehicles que actualment, de mitjana, només van ocupats el 39 % del temps que circulen. Segons Vidal, això és “molt perjudicial” tant per l’impacte en el trànsit com per la contaminació innecessària que es genera, a part de suposar més despesa per als taxistes.

El responsable de mobilitat  del Sindicat del Taxi de Catalunya, Carlos Fernández, assegura que amb les microparades “no s’arreglaria tot” però “tots hi sortiríem guanyant”. El representant de l’SCAT coincideix a considerar que es milloraria en “intensitat de trànsit, en contaminació” i que la mesura ajudaria els taxistes a guanyar “rendibilitat”.

La regidora de Mobilitat ha assegurat que hi ha una “bona entesa” entre l’Administració i el sector del taxi però que encara no hi ha “cap decisió” presa. Actualment existeixen 202 parades de taxi a la ciutat de Barcelona, que representen el 70 % de les que hi ha al conjunt de l’àrea metropolitana. A les parades, els usuaris tenen dret a escollir el vehicle tot i que, a la pràctica, el més habitual és seguir el sistema de torns que es crea entre els taxistes.